دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پوترا مالزی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پوترا مالزی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، این تفاهم نامه در حضور رایزن علمی ایران در شرق آسیا به امضاء ‘حمید میرزاده ‘رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و ‘عینی ادریس’ رئیس دانشگاه پوترا مالزی رسید و دو طرف در این تفاهم نامه بر همکاری های بیشتر بین دو دانشگاه در زمینه های مختلف تاکید کردند.
تبادل دانشجو و استاد، انجام طرح های پژوهشی مشترک، برگزاری دوره های تحصیلات تکمیلی مشترک و همکاری در شرکت های دانش بنیان از جمله اصلی ترین بخش های این تفاهم نامه است.
دانشگاه پوترا مالزی به تازگی در رده بندی ‘تایمز’ جایگاه 89 دانشگاه های برتر 50 کشور جهان را به خود اختصاص داده است.
میرزاده و عینی ادریس ابراز امیداوری کردند که این تفاهم نامه آغازگر همکاری های مشترک دانشگاهی بین دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پوترا مالزی باشد.
دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن یک میلیون و 700 هزار دانشجو در 400 شعبه یکی از اصلی ترین دانشگاه های شرکت کننده در اجلاس آسایهل بود که نوع مدیریت و گستردگی آن از محورهای اصلی گفت وگوهای مختلف در این اجلاس بود.
این دانشگاه براساس گزارش منتشر شده نوامبر سال جاری پایگاه جهانی ‘ای.اس.ای’، تاثیر گسترده ای در مسائل آموزشی، تحقیقاتی و فناوری ایران داشته و به جهت تولید علم در جایگاه 161 قرار گرفته که بر اساس همین منبع توانسته جایگاه 16 تولید دانش را از آن خود کند.
شصتمین اجلاس اتحادیه موسسات آموزش عالی و دانشگاه های جنوب شرق آسیا (آسایهل) به میزبانی دانشگاه پوترا مالزی در هتل ‘لیمردی’ در شهر پوتراجایا پایتخت ستادی مالزی برگزار شد.
‘خوزه راموس هورتا’ رئیس ‌جمهوری پیشین تیمور شرقی و برنده جایزه صلح نوبل سال 1996 در شصتمین اجلاس آسایهل از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی ابراز شگفتی کرد.
وی حضور یک میلیون و 700 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی را مایه شگفتی دانست.
‘توسعه انسانی برابر با استفادها از آموزش بدون مرز: چشم انداز جهانی’ عنوان سخنرانی ‘خوزه راموس هورتا’ برنده جایزه صلح نوبل در این اجلاس بود.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *