دکتری

سهمیه رزمندگان و ایثارگران در آزمون دکتری ۹۶

جانبازان با هر درصد جانبازی، همسر و فرزند جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، آزادگان و فرزندان و همسران آنها و فرزندان و همسران شهدا . برای استفاده از سهمیه باید نسبت به تکمیل بند مربوطه در تقاضانامه ثبت‌نام اقدام کنند. سهمیه رزمندگان و ایثارگران در آزمون دکتری ۹۶

با توجه به تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحیه آن، گزینش داوطلبان براساس این قانون صورت می‌گیرد و ۲۵ درصد از ظرفیت پذیرش.  هر کد رشته محل به رزمندگان و ایثارگران به شرط کسب حدنصاب علمی حداقل ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده. در گزینش آزاد توسط ایثارگران و کسب حداقل ۸۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد توسط رزمندگان اختصاص دارد.

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری ۹۶منتشر شد

نام نویسی آزمون دکتری ۹۶ از ۱۶ آذر

شرایط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی در آزمون دکتری ۹۶

اعمال قانون جدید دکتری در سال ۹۶

رییس سازمـان سنجش از یکسانی احتمالی تعدد آزمـون‌ها و میزان اعتبار آزمون های دکتری ۹۶ با آیین نامه فعلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر ابراهیم خدایی، در پاسخ به این سوال که شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی چه زمانی تشکیل جلسه می دهد، گفت: این شورا مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی در رابطه با قانون سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی تشکیل جلسه می دهد.

خدایی ادامه داد: این قانون ۱۸ اسفند ۹۴ نهایی و ابلاغ شد، در این قانون پیش بینی شده است که وزیر علوم تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، دو نفر از روسای دانشگاه ها، و رئیس دانشگاه پیام نور جزء اعضای این شورا بوده و از حق رای برخوردارند و برخی افراد نیز بدون حق رای دراین شورا شرکت می کنند.

وی ادامه داد:  طبیعی است که ما وارد فاز تهیه آیین نامه اجرایی، تعیین شورای سنجش و پذیرش خواهیم شد و برای سال ۹۶ آن قانون ملاک خواهد بود. در آنجا روش پذیرش را توضیح خواهیم داد. موضوع تعدد آزمون‌ها و میزان اعتبار آزمون ها مانند آیین نامه فعلی خواهد بود.

رئیس سازمان سنجش اضافه کرد:

تنها تفاوت با قانون فعلی این است که از نظر اجرایی، در قانون فعلی که به آن عمل می کنیم مرحله دوم ۱۰۰ درصد در اختیار دانشگاه است و آزمون مرحله اول غربال‌گر و فقط صرفاً جداکننده نمرات بالاتر بود اما در قانون جدید دکتری ۵۰ درصد آزمون و ۵۰ درصد اختیار دانشگاه ها تاثیر خواهد داشت.