ایران یک شریک قابل اعتماد در حوزه فناوری است

ایران یک شریک قابل اعتماد در حوزه فناوری است

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از  خبرنگار ایرنا، مائورو کونچاتوری روز چهارشنبه در آغاز به کار ششمین کنفرانس بین المللی و دهمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری در پژوهشگاه نفت افزود: تعداد بسیار زیادی از دانشجویان ایرانی در دانشگاه های ایتالیا در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در حال تحصیل هستند.
وی با اشاره به اینکه ایرانیان یکی از بزرگترین جوامع از لحاظ کیفی و کمی در جوامع دانشگاهی ایتالیا هستند، بیان کرد: در دیدار اخیر وزیر علوم ایران با همتای خود در ایتالیا، انتقال دانشجو از مهمترین موضوعاتی بود که مورد بحث قرار گرفت، زیرا انتقال دانشجو بین دو کشور برای برقراری ارتباط در حوزه علم وفناوری بسیار حائز اهمیت است.
سفیر ایتالیا در تهران بیان کرد: در دیدار وزیر علوم ایران و ایتالیا درخصوص تشکیل مجمع فناوری بین دو کشور مباحثی مطرح شد و در دیدار اخیر مدیرعامل شهر علمی ایتالیا با معاون پژوهشی وزارت علوم ایران نیز در زمینه نخستین نقشه راه در خصوص مجمع فناوری تبادل نظر شده است.
وی ادامه داد: ایران و ایتالیا سابقه خوبی در زمینه فرهنگی و اشتراک گذاری تکنولوژی با هم دارند، دولت ها و مردم می توانند دراین زمینه با هم همکاری داشته باشند، اخیرا فراخوان برنامه تبادل دانشجو بین ایران و ایتالیا انجام شد که رفت و آمد دانشجویان را بین ایران و ایتالیا هموار خواهد کرد.
وی با اشاره به حضور تیم 15 نفره از کشور ایتالیا در کنفرانس مدیریت فناوری بیان کرد: این تیم 15 نفره می توانند به عنوان سفیران از ایران در ایتالیا عمل کنند.
ششمین کنفرانس بین المللی و دهمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری 17 و18 آذرماه در پژوهشگاه نفت در حال برگزاری است.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *