فرهنگ در انقلاب اسلامی حرف اول و آخر را می زند

فرهنگ در انقلاب اسلامی حرف اول و آخر را می زند

فرهنگ در انقلاب اسلامی حرف اول و آخر را می زند

«محمدعلی کی نژاد» روز پنجشنبه در آستانه سی و دومین سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اهمیت زیربنایی فرهنگ، رهبر کبیر و معمار فرزانه این انقلاب و نظام اسلامی (ره)، شورای عالی انقلاب فرهنگی را تشکیل دادند.
شورای عالی انقلاب فرهنگی در 19 آذرماه 1363 به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد.
وی تاکید کرد: اگر فرهنگ در مسیر صحیح باشد انقلاب نیز در مسیر صحیح خواهد بود و اگر خدای ناخواسته این مسیر معکوس شود برای انقلاب هم همین مشکل پیش می آید.
وی افزود: از همان بدو تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی هم حضرت امام خمینی (ره) و هم رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لازم الاجرا بودن مصوبات این شورا تاکید داشته اند.
رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به جایگاه خود تاکنون در حیطه اجرایی وارد عمل نشده است و از این منظر تداخلی بین عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر دستگاه ها مشاهده نمی شود.
وی خاطرنشان کرد: حضور روسای سه قوه و مسئولان همه دستگاه های دخیل در فرهنگ و علم به این شورا جایگاه ممتازی داده است و همین امر موجب شده تا شورای عالی انقلاب فرهنگی دستخوش تغییر و تحولات سیاسی قرار نگیرد و این نهاد در بدنه نظام اسلامی یک نقطه قوت محسوب می شود.
رئیس هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مراکز آموزشی گفت: فعالیت های شورای عالی انقلاب فرهنگی مبتنی بر درک نیازها و مقتضیات جامعه و کشور است.
علمی**1055**1601**خبرنگار : زینب کارگر**انتشار دهنده : شهناز حسنی
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *