✅فول فاند دانشگاه چالمرز سوئد در رشته های مهندسی در مقطع ارشد

دانشجوها از سراسر جهان مجاز به شرکت هستند

?دانشجویان بایستی جداگانه هم برای دانشگاه اپلای کنند و هم برای دریافت این فاند .
?ددلاین: ۱۶ژانویه ۲۰۱۷

?لینک اپلای:

http://www.chalmers.se/en/education/fees-finance/Pages/Apply-for-scholarship.aspx

بورسیه دانشگاه چالمرز سوئد در رشته های مهندسی در مقطع ارشد

بورسیه دانشگاه چالمرز سوئد در رشته های مهندسی در مقطع ارشد

دانشگاه‌های سوئد، در زمره معتبرترین مراکز علمی و تحقیقاتی اروپا و حتی جهان هستند. دلیل این که سوئد، به عنوان یک کشور اسکاندیناوی کم جمعت و پهناور، در یکی از سردترین مناطق جهان، دارای برترین مراکز علمی و تحقیقاتی جهان هست، به رویکرد سوئدی‌ها در امر تحقیق و توسعه مرتبط هست. ملت سوئد، از دیرباز، ملت صبور و اهل تحقیق بوده و هست. شاید شما فکر کنید که کریستف کلمپ، برای نخستین بار، قاره آمریکا را کشف کرد. در حالی که، صدها سال پیش تر، اجداد وایکینگ‌ها، به این منطقه ای که امروز آمریکا نامیده می‌شود وارد شدند، اما آن جا را بدون تغییر، ترک کردند.

به هر حال، تاریخ چند صد ساله تشکیل سوئد، شاهد تأسیس و راه اندازی مراکز علمی و تحقیقاتی متعددی هست که ده‌ها هزار دانشمند و متخصص را در عرصه‌های مختلف علمی و هنری، به جامعه جهانی تقدیم کرده است. دانشگاه اوپسالا که پیش تر در این سلسه گفتارها معرفی کردیم، همانند آکسفورد و کمبریج و هاروارد، یکی از معتبرترین مراکز آکادمیک حال حاضر جهان محسوب می‌شود. اعتبار دانشگاه سلطنتی استکهلم یا Kungliga Tekniska högskolan که به اختصار KTH نامیده می‌شود، کم تر از اعتبار دانشگاه اوپسالا یا Lund نیست. این دانشگاه، بیش از 200 سال قدمت دارد و دانشگاهی است که خاندان سلطنتی سوئد، در تأسیس و مدیریت آن نقش داشته و دارند.

سایت دانشگاه کی تی اچ، در نشانی KTH.se قرار دارد. این سایت به 2 زبان انگلیسی و سوئدی، بارگذاری شده است و به آسانی، متقاضیان را به بخش‌های مختلف خود، هدایت می‌کند. تحصیل در دانشگاه کی تی اچ، کاملاً رایگان برای مقاطع دکترا می‌باشد. اما در صورتی که دانشجویانی خارج از اتحادیه اروپا بخواهند در این دانشگاه درس بخوانند در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، موظف به پرداخت شهریه هستند و اگر بورسی به دانشجویان فوق مستعد تعلق بگیرد، در واقع معافیت از پرداخت شهریه می‌باشد. البته برای مقطع دکترا، اوضاع کاملاً فرق می‌کند.

دانشگاه کی تی اچ به نام Royal Institute of Technology مشهور هست و تاریخ تأسیس آن به اوایل قرن هجدهم میلادی باز می‌گردد. یک سوم کل تحقیقات فنی و مهندسی سوئد، در این دانشگاه صورت می‌گیرد که اهمیت فوق العاده آن را در کشور پیشرفته ای چون سوئد، نشان می‌دهد. بودجه این دانشگاه در سال گذشته، 4 هزار میلیون کرون سوئد بوده است که شاید از کل بودجه آموزش عالی کشور بیش تر باشد. بیش از 4600 کارمند و 17 هزار دانشجو که قریب به 2 هزار نفر از آن ها دانشجویان دکترا هستند، دراین دانشگاه مشغول به کار و فعالیت می‌باشند.اگر می‌خواهید مستقیماً به بخش انگلیسی زبان پرتال دانشگاه بروید، https://www.kth.se/en انتخاب کنید. در بخش studies که مربوط به ظرفیت‌های علمی و فرصت‌های آموزشی دانشگاه می‌باشد، این بخش در نشانی kth.se/en/studies ارائه شده است و حاوی اطلاعات مهمی هست.

بورسیه دانشگاه چالمرز سوئد در رشته های مهندسی در مقطع ارشد