ثبت نام شانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان آغاز شد

ثبت نام شانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان آغاز شد

ثبت نام شانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان آغاز شد

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا فقیهی روز یکشنبه در نشست خبری گفت: بیش از 97 هزار نفر در پانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان ثبت نام کرده بودند.
وی افزود: پیش بینی اولیه برای اعزام دوره گذشته 313 کاروان بود اما با توجه به درخواست های مکرر برای اعزام ها این رقم به 443 کاروان افزایش یافت.
رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تصریح کرد: 17 هزار و 680 نفر در پانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان اعزام شدند که بیشتر آنها متاهل بودند.
وی ادامه داد: 359 کاروان متاهلین، 47 کاروان دختران مجرد، 36 کاروان پسران مجرد، 10 کاروان اساتید دانشگاه ها مجموع اعزام های پانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان بود.
فقیهی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس آمار، 315 اعزام به صورت هوایی و 127 اعزام زمینی در پانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان صورت گرفت.
وی افزود: در دوره گذشته بیش از هشت هزار نفر از متقاضیان وام قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد دریافت کردند.
وی گفت: شانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان از ابتدای بهمن ماه آغاز و تا پایان فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.
فقیهی افزود: برنامه ریزی شده تا 400 کاروان در شانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان به عراق سفر کنند.
رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بیان اینکه ثبت نام شانزدهمین دوره از امروز(یکشنبه) آغاز می شود، تصریح کرد: متقاضیان دانشگاهی می توانند با مراجعه به تارنمای labbayik.ir نسبت به ثبت برای برای این دوره اقدام کنند.
فقیهی ادامه داد: پس از مدت زمان تعیین شده برای ثبت نام، قرعه کشی ها انجام و از طریق پیامک به افراد نتایج اعلام خواهد شد.
وی یادآور شد: امسال نیز پنج کاروان اساتید، کارمندان، دانشجویان متاهل، دختران مجرد، و پسران مجرد به عتبات اعزام خواهند شد.
فقیهی به رایزنی با بانک ملت برای ارائه وام عتبات به دانشگاهیان اشاره کرد و گفت: دانشجویانی که از طریق زمینی به عتبات اعزام شوند 10 میلیون ریال و دانشجویانی که به صورت هوایی اعزام شوند 15 میلیون ریال وام قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد دریافت خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین امسال برای نخستین بار زوج های جوانی که قصد دارند زندگی خود را بعد از زیارت کربلا و نجف آغاز کنند، خارج از نوبت اعزام خواهند شد.
فقیهی به طرح زیارت نیابتی اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح به هر فردی که اعزام می شود، نام ۳۰ نفر از ثبت نام کنندگانی که نتوانسته اند اعزام شوند و نام آنها در قرعه کشی درنیامده است، ارائه می شود تا به جای آنها یک زیارت نیابتی انجام دهند.
رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: برنامه های فرهنگی در سه بخش قبل از اعزام، حین اعزام و بعد از اعزام برنامه ریزی شده و امسال ۱۶ هزار نفر از دانشگاهیان به عتبات عالیات اعزام می شوند.
وی در مورد قیمت های اعزام نیز گفت: هنوز قیمت ها به ما اعلام نشده اما با توجه به افزایش قیمت ارز، ممکن است امسال نسبت به سال گذشته کمی گران تر باشد که البته تخفیف هایی نیز خواهیم داشت.
فقیهی در مورد اعزام به سامرا نیز افزود: این موضوع به امنیت عراق بستگی دارد و اگر امنیت عراق این اجازه را بدهد که بتوانیم دانشگاهیان را به سامرا اعزام کنیم، اعزام انجام می شود در غیر این صورت اعزام نخواهیم داشت.
وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شعار امسال «سبک زندگی فاطمی» بوده و این نام با توجه به اینکه اول سال با ولادت حضرت زهرا (س) آغاز شد و آخر آن نیز با ولادت حضرت زهرا (س) پایان می یابد، انتخاب شد.
فقیهی یادآور شد: افرادی که ثبت نام می کنند مجاز به آوردن همراه از جمله پدر و مادر خود نیستند زیرا حضور این افراد روند تسریع در کاروان ها را مختل می کند.
فراهنگ ** 9187 ** 1071 ** خبرنگار: حمیدرضا بازگشا ** انتشار دهنده: امید غیاثوند

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *