چهار بیمارستان جدید دانشگاه آزاد امسال وارد چرخه خدمت می شود

چهار بیمارستان جدید دانشگاه آزاد امسال وارد چرخه خدمت می شود

چهار بیمارستان جدید دانشگاه آزاد امسال وارد چرخه خدمت می شود

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر ‘حمید میرزاده’ روز یکشنبه در سومین جشنواره لقمان حکیم؛ ویژه تحقیقات علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: طی سه سال گذشته، 30 میلیارد تومان برای تجهیز و استانداردسازی بیمارستان فرهیختگان اختصاص یافته و 30 میلیارد تومان دیگر نیز امسال صرف تجهیز آن خواهد شد که فاز اول این بیمارستان در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.
وی به پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی در علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: 7 بیمارستان از مجموع 11 بیمارستان این دانشگاه در اعتبارسنجی وزارت بهداشت، رتبه و امتیازهای یک کشوری دریافت کرده اند و سهم حضور دانشجویان دانشگاه آزاد در المپیادهای علمی دانشجویی از 6 به 60 رسیده است.
میرزاده آمار تقریبی دانشجویان علوم پزشکی واحدهای دانشگاه آزاد را 70 هزار نفر ذکر کرد و گفت: آمار پذیرش دانشجو در رشته های پزشکی دانشگاه آزاد از 30 هزار نفر در سال 92 به 10 هزار نفر در سال 93 کاهش یافت و به منظور ارتقای کیفیت، این روند همچنان ادامه دارد.
وی نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد را یک به 48 ذکر کرد و گفت: این نسبت برای رشته های علوم پزشکی، یک به 45 است که باید به نسبت یک 37 و حتی یک به 28 برسد.
میرزاده ادامه داد: در سه سال گذشته، حدود 500 عضو هیات علمی جدید در دانشگاه آزاد جذب کرده ایم و به منظور اصلاح نسبت استاد به دانشجو، جذب تعداد دیگری عضو هیات علمی نیز در دستورکار قرار دارد.
مراسم معرفی و تجلیل از برترین های سومین جشنواره علوم پزشکی لقمان حکیم در چهار محور پژوهش، آموزش، خدمات سلامت و دانشجویان در محل سالن اجتماعات بیمارستان فرهیختگان برگزار شد.
علمی**1055**1440

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *