استخدام رشته های تاریخ جامعه شناسی سیاسی علوم سیاسی و کتابداری

ضرورت تقویت فرصت مطالعاتی داخل کشور

مدیر امور پژوهشی دانشگاه علم و صنعت گفت: تنها یک نفر در این دانشگاه از سال ۹۲ تاکنون از فرصت مطالعاتی داخلی استفاده کرده است.
منصور سلطانیه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: استاد برای استفاده از فرصت مطالعاتی و استقرار در صنعت باید به مدت شش ماه ارتباطش را با دانشگاه قطع کند یعنی تدریس نداشته باشد و مرتب به دانشگاه نرود.

وی گفت: به همین دلیل استادان تمایلی به فرصت های مطالعاتی داخلی کشور ندارند و آنها می توانند به جای آن از فرصت مطالعاتی خارج از کشور استفاده کنند.

سلطانیه در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه چه راهکاری باعث ترغیب استادان برای استفاده از فرصت مطالعاتی داخلی وجود دارد افزود: به نظر من باید امتیاز هایی قرار دهند تا استاد ترجیح دهد به جای رفتن به خارج از کشور در ایران از این فرصت استفاده کند؛ به طور مثال ارتقا استادان در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه باید از نظر مادی هم اعتباراتی در نظر گرفته شود که استاد بتواند به مسئله فرصت مطالعاتی در داخل کشور بیشتر فکر کند گفت: امتیاز دیگر می تواند از طرف صنعت باشد که بودجه ای را در اختیار استاد قرار دهد با این شرط که استاد طی چند سال در ارتباط با آن صنعت مطالعه و تحقیق انجام دهد.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه علم و صنعت افزود: این موارد می توانند انگیزه های ترغیب استادان برای استفاده آن‌ها از فرصت مطالعاتی داخل کشور باشد که نتیجه آن در صنعت کشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود.