جذب ۵۰۰ عضو هیات علمی جدید در حوزه پزشکی دانشگاه آزاد

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سومین جشنواره علوم پزشکی دانشگاه آ زاد اسلامی با اشاره به تعامل مثبت بین این دانشگاه و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، ابراز امیدواری کرد از این فرصت بتوان برای ارتقای آموزش بهره برد.

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایسنا، دکتر سیدعلی ابطحی در جشنواره لقمان حکیم با تشکر از دکتر میرزاده، دکتر لاریجانی و شرکت کنندگان در این جشنواره، گفت: در سال ۹۳ پیشنهاد برگزاری جشنواره توسط دکتر باقر لاریجانی مطرح شد که دکتر میرزاده نام لقمان حکیم را به آن افزود و اولین دوره آن با نام لقمان حکیم برگزار شد.

وی به سوره لقمان اشاره کرد و گفت: خداوند در سوره لقمان ۱۰ ارشاد و نصیحت را به لقمان حکیم می کند که از جمله آن توحید و رعایت حقوق مردم و نحوه زندگی با آنان است. امیدوارم به برکت نام این جشنواره در دوره های بعدی نیز شاهد پیشرفت و برگزاری هرچه با شکوه تر جشنواره لقمان حکیم باشیم.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به انتخاب دکتر میرزاده به ریاست انجمن بین المللی آسایهل اشاره کرد و گفت: دکتر میرزاده از مدیران مدبر است که با تدبیر و صلاحیت خود در دوران مدیریت موجب رونق و پیشرفت دانشگاه‌آزاد اسلامی شده است.

ابطحی با بیان اینکه حوزه علوم پزشکی برنامه ای جز نظارت و برنامه ریزی ندارد، اظهار داشت: وضعیت حوزه پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی نیاز به بازنگری داشت که در همین راستا برنامه ارزشیابی واحدها در دستورکار قرار گرفت و براساس آن برنامه ریزی های لازم صورت گرفت. در گذشته دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پزشکی ۱۱۰۰ عضو هیات علمی داشت که در ۲ سال گذشته ۵۰۰ عضو جدید جذب شده اند و این روند ادامه دارد.

وی اقدامات انجام شده در معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی را تشریح کرد و گفت: راه اندازی ۵۰ مرکز توسعه آموزش EDO و ۵۰ مرکز مهارت های بالینی، ایجاد رشته های دکتری پرستاری و رزیدنت داخلی و… ازجمله فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی طی سالهای اخیر بوده است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد جشنواره لقمان حکیم بتواند ما را در دستیابی به هدف ارتقای آموزش و تحقیق در دانشگاه آزاد اسلامی و شناسایی و تقویت دانشجویان، اساتید و محققان برتر ، یاری کند.

دکتر ابطحی به تعامل و ارتباط میان دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: با همکاری های صورت گرفته، تفاهم نامه هایی منعقد شده که امیدواریم بتوانیم از این فرصت برای ارتقای آموزش و ایجاد رشته های میان رشته ای استفاده کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی در پایان ابراز امیدواری کرد جشنواره آینده لقمان حکیم با استقبال و شکوه بیشتری برگزار شود.