حمایت نیروی انتظامی سمنان از پایان‌نامه‌های دانشجویی

حمایت نیروی انتظامی سمنان از پایان‌نامه‌های دانشجویی

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایسنا، سیدمهدی تقوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محققان سرباز می‌توانند با اخذ تحقیقاتی و پژوهش‌هایی از مرکز تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان سمنان، بخش و یا تمامی دوران خدمت خود را از این طریق طی کنند.

وی از استقبال دانشجویان مشمول از این طرح خبر داد و افزود: دانشجویان و دانش آموختگان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری که مشمول انجام خدمت وطیفه عمومی هستند می‌توانند به طرق مختلف برای اخذ طرح‌های تحقیقاتی مرتبط و اثرگذار در قبال تمام یا بخشی از خدمت سربازی خود اقدام کنند.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی استان سمنان با بیان اینکه محققان حداقل مشمول یک ماه کسر از خدمت می‌شوند افزود: چنانچه محققانی بخواهند که همه یا بخش اعظم دوران خدمت خود را از طریق این طرح انجام دهند، می‌توانند بعد از ارائه و انجام تحقیق اول و برای بهره‌مندی بیشتر از کسر خدمت دو طرح تحقیقاتی را انجام دهند.

این مقام انتظامی استان سمنان، از ارائه ۱۰ طرح تحقیقاتی در استان از سوی دانشجویان و محققان مشمول در سال‌جاری خبر داد و گفت: در هفته پژوهش نیز هشت طرح تحقیقاتی دیگر ارائه شد و تعداد طرح‌های ارائه شده در طرح “کسر از خدمت” به ۱۸ طرح تحقیقاتی رسید.

وی با بیان اینکه دفتر تحقیقات کاربردی ناجا در هر کدام از استان‌ها به عنوان یک قطب در فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی مطرح شده، تصریح کرد: استان سمنان نیز به عنوان قطب تحقیقاتی در حوزه قانونگرایی و نظم و امنیت و حوزه مطالعات عمومی و جرم‌شناسی و…انتخاب شده است.

تقوی از استقبال نیروی انتظامی استان از پژوهش‌های ارائه شده در این حوزه خبر داد و گفت: نیروی انتظامی استان سمنان از پژوهش‌های این حوزه تا سقف ۱۰ میلیون تومان حمایت می‌کند ضمن اینکه اگر گستره حوزه تحقیقات در سطح ملی و گسترده باشد، این سقف حمایتی تا ۵۰ میلیون تومان قابل افزایش است.

وی از حمایت ویژه از پایان‌نامه‌های دانشجویی خبر داد و خاطرنشان کرد: حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد تا سقف یک میلیون تومان و در دوره دکترا تا ۳ میلیون تومان خواهد بود.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی استان سمنان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص گستره پذیرش پایان‌نامه‌ها و لزوم ارتباط آن با مشکلات استان سمنان، گفت: تحقیقات انجام شده در صورتی مورد حمایت نیروی انتظامی قرار می‌گیرند که حداقل پاسخگوی یکی از چالش‌های پلیس باشند.

وی با بیان اینکه ما دنبال آمار و بیلان کاری نیستم، افزود: مهم ارتباط معنایی تحقیقات و نتایج آنها در حل مشکلات نیروی انتظامی چه در حوزه نظم و امنیت و چه در حوزه مسائل اجتماعی و آسیب‌های این بخش است.

تقوی با بیان اینکه محققان باید برای رفع مشکلات امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و…راه‌حل علمی ارائه دهند، گفت: نکته مهم از نظر شورای سیاست‌گذاری و پژوهشگاه ناجا کاربردی بودن تحقیقات است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا در خصوص روند تایید طرح‌ها گفت: طرح‌های ارائه شده به سرعت در شورای تحقیقاتی مطرح می‌شود. تایید یا رد طرح‌های تحقیقاتی پیشنهادی حداکثر در یک بازه زمانی یک تا سه ماهه انجام می‌شود. ضمن اینکه برای اجرایی شدن طرح نیز معمولا به ۹ ماه زمان نیاز است.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی استان سمنان با بیان اینکه بهره‌مندی از این طرح تنها مختص به رشته‌های نظری نیست، گفت: دانشجویان ارشد و دکترای رشته‌های فنی نیز می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی در تشریح این بخش اضافه کرد: به طور مثال در شهرستان شاهرود یکی از دانشجویان رشته عمران طرحی تحقیقاتی برای تردد ایمن در یکی از میادین شهر ارائه داده که موافقت‌های اولیه با آن نیز انجام شده است.

تقوی از پیش‌بینی یک مشاور انتظامی برای دانشجویان خبر داد و گفت: دانشجویان علاوه بر بهره‌گیری از استاد راهنما که در همه پژوهش‌های دانشگاهی مرسوم است، می‌توانند از مشاور انتظامی نیز بهره‌مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *