گرامیداشت روز دانشجو با افزایش 2 برابری برنامه ها برگزار شد

گرامیداشت روز دانشجو با افزایش 2 برابری برنامه ها برگزار شد

سیدضیاء هاشمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا افزود: وزارت علوم در دولت یازدهم هر سال دانشجویان را تشویق کرده تا مراسم روز دانشجو را در فضایی باز و با نشاط برگزار کنند.
وی گفت: امسال نیز وزارت علوم با همین نگاه به استقبال روز گرامیداشت دانشجو رفت و در بخشنامه ای که همچون سال های گذشته به دانشگاه ها ارائه شد، چارچوب ها را مشخص کردیم که حتما منطبق بر ضوابط و قوانین، این مراسم ها صورت پذیرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم افزود: رویکرد وزارت علوم برای برگزاری روز گرامیداشت دانشجو، حمایتی و تشویقی بوده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه این رویکرد امسال نیز نتایج مناسب و مطلوبی داشت و مراسم های روز 16 آذر ماه در تمامی دانشگاه ها با شور و نشاط برگزار شد.
هاشمی خاطرنشان کرد: تقریبا در تمامی دانشگاه های کشور این روز گرامی داشته شد و حتی در برخی مراکز علمی بیش از چندین برنامه برگزار کردند.
وی یادآور شد: در دانشگاه تهران بیش از 10 سخنران با رویکردهای مختلف حضور یافتند و در بسیاری دیگر از دانشگاه ها، کرسی های آزاداندیشی برگزار شد.
معاون وزیر علوم اظهار کرد: محور مشترک تمامی برنامه های دانشگاه های کشور، فضای گفت وگو و تبادل نظر و نقد بود که اوج آن نیز حضور رییس جمهوری در دانشگاه تهران بود.
وی گفت: در مراسم روز 16 آذر دانشگاه تهران بیش از سال های گذشته برنامه های متنوع برگزار شد و با سعه صدر رییس جمهوری، 13 نفر از دانشجویان به نمایندگی از گروه های مختلف و با سلایق گوناگون، دیدگاه های خود را مطرح کردند.
هاشمی افزود: حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو، طرح دیدگاه ها و نگاه های انتقادی و پیشنهادی دانشجویان را تشویق کردند و توضیحاتی مفصل و مبسوطی هم در مورد نظرات مطرح شده ارائه کردند.
وی ادامه داد: بنابراین امسال اوج فعالیت های دانشجویی و مشارکت آنان را در مراسم گرامیداشت روز دانشجو داشتیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: امسال برای چهارمین بار وزارت علوم دولت یازدهم مراسم روز دانشجو را برگزار کرد و علی رغم جوسازی های مخربی که وجود داشت اما از هیچ ناحیه ای فضای تخریبی را نداشتیم و با عقلانیت و قانونمندی در دانشگاه ها شاهد مشارکت گسترده دانشجویان بودیم.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *