9 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند

9 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند

9 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از خبرنگار فرهنگی ایرنا، حسین ابراهیمی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: یکی از اهداف مهم سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی، گسترش و توسعه واحدهای آموزشی این دانشگاه در خارج از کشور است.
وی به برگزاری شصتمین اجلاس اتحادیه موسسات آموزش عالی و دانشگاه های جنوب شرق آسیا (آسایهل) در مالزی در هفته اشاره کرد و ادامه داد: رییس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان رییس اجلاس آسایهل انتخاب شده و در تلاش هستیم دفاتر خارج از کشور را با توجه به اهداف مهم این اجلاس گسترش دهیم.
ابراهیمی ایجاد همکاری های علمی، تبادل دانشجو و استاد و فرصت های مطالعاتی توسعه آزمایشگاه ها و استفاده از امکانات و منابع عملی را از اهداف مهم اتحادیه آسایهل برشمرد.
این مقام مسوول در دانشگاه آزاد با بیان اینکه 15 دانشگاه جامع از کشورهای مختلف عضو اتحادیه شدند به تفاهمنامه های ابراز تمایل همکاری و هماهنگی و برگزاری دوره های مشترک دکترای در حاشیه برگزاری نخستین اجلاس آسایهل اشاره کرد.
ابراهیمی تصریح کرد: از ایران دانشگاه های آزاد سلامی، امیرکبیر، شریف، خوارزمی، علم فرهنگ، شیراز و مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم در نخستین اجلاس حضور داشتند.
وی با بیان ینکه 97 مقاله تخصصی از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه ها دراین اجلاس ارائه شد، گفت: از کشورهای تایوان، آمریکا، برزیل، سریلانکا، ایران، فرانسه و ژاین 9 گزارش کشوری نیز در این اجلاس ارائه شد.
ابراهیمی تعداد اعضای اتحادیه را 230 عضو برشمرد و از راه اندازی انتشارات علمی آسایهل خبر داد.
وی افزود: بر اساس تفاهمنامه منعقده شده از سوی ریس دانشگاه آزاد اسلامی با روسای دانشگاه تایوان در حاشیه نخستین اجلاس آسایهل همکاری های آموزشی و فرهنگی گسترش می یابد.
ابراهیمی تصریح کرد: همچنین بزودی دفتر دانشگاه آزاد اسلامی نیز در مالزی تاسیس خواهد شد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *