آیین نامه برگزاری کرسی های ترویجی نقد و مناظره ابلاغ شد

آیین نامه برگزاری کرسی های ترویجی نقد و مناظره ابلاغ شد

آیین نامه برگزاری کرسی های ترویجی نقد و مناظره ابلاغ شد

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا، آیین نامه جدید برگزاری کرسی های ترویجی (کرسی های عرضه و نقد دیدگاه علمی و کرسی های مناظره علمی) پس از تصویب در مجمع هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی، به دانشگاه ها، پژوهشگاه­ها و موسسات علمی پژوهشی سراسر کشور ابلاغ شد.
از جمله بندهای جدید در این آئین نامه، تعیین امتیازات مختلف برای ارتقای رتبه اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مراکز علمی – پژوهشی کشور به استناد آئین نامه ارتقای مرتبه اعضای هیئت علمی مؤسسه‌های آموزش عالی، پژوهشی و فناوری دولتی و غیردولتی ابلاغی مرداد سال 1395 شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم است، مطابق این آئین نامه ارائه کرسی های علمی – ترویجی برای اعضای ارائه دهنده ارای چهار امتیاز و برای ناقدین و مشارکت فعالانه اساتید دارای 2 امتیاز است.

** نظریه مدیریت آموزش بن مایه مدیریت سازمان‌­‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌­ها بررسی شد
جلسه شورای علمی کرسی علوم رفتاری هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی نقد و مناظره با حضور اعضا و ریاست غلامعلی افروز، با ارائه طرحنامه «مدیریت آموزش بن مایۀ مدیریت آموزشی سازمان‌­‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌­ها» در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این طرحنامه آمده، این نظریه اهمیت مدیریت آموزش بن مایه مدیریت آموزشی را مستند بر پژوهش‌­های نیمه آزمایشی مدل می­سازد.

** برگزاری همایش سراسری کمیته های دستگاهی
جلسه شورای علمی ـ راهبردی هیأت حمایت با حضور آیت‌الله رشاد رئیس این هیأت، رؤسای کرسی‌ها و دبیران برخی کمیته‌های دستگاهی در محل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه گزارشی از برنامه های تعیین شده برای همایش سراسری کمیته های دستگاهی توسط مصطفی اسماعیلی مسئول کمیته‌های دستگاهی دبیرخانه کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره ارائه شد.
بر اساس این گزارش، کمیته های دستگاهی در دانشگاه ها که متشکل از نماینده دبیرخانه هیأت، معاون پژوهشی دانشگاه ها، معاونین یا نمایندگان دانشکده ها و کارشناسان حوزه امور پژوهشی است و با تشکیل جلسات ماهانه و بررسی طرحهای ارسالی در راستای حمایت از گسترش کرسی ها گام بر می دارند، قرار است در همایشی یک روزه در راستای گسترش کمی و کیفی برگزاری کرسی ها در حوزه های مختلف علمی و مساعدت مؤثر در بسط آزاد اندیشی و شکل گیری جنبش ملی نقد و نظریه پردازی در ایران به هم اندیشی و انتقال تجارب بپردازند.
پس از ارائه گزارش و برنامه های پیشنهادی، هریک از اعضا نظرات خود را پیرو تقویت برخی بندها و محورهای همایش بیان کردند و در نهایت مقرر شد همایش روز دوشنبه 13 دی ماه 1395 به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) برگزار شود.

** اهتمام همه بخش های به موضوع پژوهش الزامی است
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه ای، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش بر لزوم توجه بیشتر به این بخش تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *