آموزش مستعدترین بخش همکاری اندونزی و ایران است

آموزش مستعدترین بخش همکاری اندونزی و ایران است

آموزش مستعدترین بخش همکاری اندونزی و ایران است

‘محمد اقبال جواد’ مدیر همکاری های بین الملل دانشگاه ‘حسن الدین’ اندونزی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، تصریح کرد: بیش از 40 درصد (حدود 110 میلیون نفر) از مردم اندونزی با بیش از 250 میلیون نفر جمعیت، در رده کمتر از 24 سال هستند که این رقم تا سال 2030 به 150 میلیون نفر افزایش می یابد.
وی گفت که این میزان از جمعیت اندونزی از ویژگی جمعیتی منحصر به فردی تحت عنوان ‘نیاز به آموزش’ برخوردار است که اگر نتوانیم از نسل جوان این کشور محافظت و حمایت کنیم، شرایط سال 2030 مناسب نخواهد بود.
به گفته وی، بخش آموزش اندونزی در سال آینده بیش از 414 هزار میلیارد روپیه (حدود 31 میلیارد دلار) از کل بودجه را به خود اختصاص داده که معادل یک پنجم بودجه اندونزی است و به صورت تدریجی از سال 2011 تاکنون به صورت تقریبی دو برابر شده است.
مدیر همکاری های بین الملل دانشگاه ‘حسن الدین’ تصریح کرد: با توجه به نیاز این قشر عظیم به آموزش مناسب، در حال حاضر بخش قابل توجهی از این افراد به نقاط مختلف جهان اعزام می شوند تا از خدمات آموزشی بهره مند شوند.
وی با اشاره به اهمیت همکاری دانشگاه ها و مراکز صنعتی اندونزی با دیگر کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران، گفت که همکاری های بخش دانشگاهی اندونزی در حال حاضر عمدتا بین کشورهای آسیایی و برخیز با کشورهای غربی است. اما ما بدنبال متنوع کردن طرف های همکاری خود هستیم.
‘محمد اقبال جواد’ گفت: تلاش برای توسعه همکاری ها با سایر کشورهای دیگر از جمله ایران نیز در دستور کار قرار دارد و فرصت همکاری با دانشگاه های ایران که از ظرفیت قابل توجهی برخوردارند، مد نظر اندونزی است.
وی با اشاره به اینکه فرصت های همکاری با ایران در بخش های گوناگون از جمله علوم، ریاضیات، اقتصاد و فناوری وجود دارد، گفت: از آنجایی که ‘ویدودو’ همواره بر مسائل فرهنگی تاکید ویژه ای دارد، سفر روز چهارشنبه وی به ایران می تواند در توسعه روابط دوجانبه به ویژه امکان مبادله دوجانبه محققان و دانشگاهیان موثر باشد.
مدیر همکاری های بین الملل دانشگاه ‘حسن الدین’ تاکید کرد: اگر مبادله محققان و دانشگاهیان امکان پذیر باشد، افزایش همکاری های بین دانشگاهی که در نهایت می تواند یافته های علمی را به خدمات قابل عرضه به مردم تبدیل کند، میسر خواهد شد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *