ایجاد رابطه هدفمند میان تحصیل و اشتغال از بندهای طرح آمایش آموزش عالی است

ایجاد رابطه هدفمند میان تحصیل و اشتغال از بندهای طرح آمایش آموزش عالی است

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایرنا مجتبی شریعتی نیاسر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران استان یزد افزود: شغل بخش قابل توجهی از دانش آموختگان دانشگاه ها ارتباطی با رشته تحصیلی آنان ندارد.
وی خاطرنشان کرد: باید با توسعه رشته های دانشگاهی متناسب با نیاز بازار، این معضل را در کشور رفع کنیم.
شریعتی نیاسر، ساماندهی واحدهای آموزش عالی، طرح نظام جامع مهارتی، رتبه بندی دانشگاه ها ، منطقه بندی مراکز آموزش عالی و یکپارچه سازی نظام سنجش پذیرش دانشجو را از دیگر بندهای طرح آمایش آموزش عالی بیان کرد.
وی با بیان اینکه توسعه مراکز آموزش عالی باعث رشد و اعتلای علمی کشور می شود افزود: این توسعه باید همراه با امکانات ، حمایت ها و استانداردها و نه فقط به صرف نصب یک تابلو باشد.
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: کنترل کمی و افزایش کیفیت آموزشی مهمترین راهبرد این وزارتخانه است.
وی تعداد دانشجویان کشور را چهار میلیون و 800 هزار نفر اعلام کرد و گفت: 13 درصد این دانشجویان در دانشگاه های وابسته به وزارت علوم، هشت درصد مراکز غیرانتفاعی و غیردولتی، 35 درصد در دانشگاه های آزاد و مابقی در واحدهایی چون پیام نور، فرهنگیان و شاهد تحصیل می کنند.
شریعتی نیاسر افزود: دانشجویان خارجی نیم درصد از جمعیت دانشجویی کشور را تشکیل می دهند؛ البته سعی داریم این آمار را افزایش دهیم.
وی با اشاره به حضور دانشگاه ها در عرصه بین المللی افزود: ایران در حوزه های مختلف چون نانو در سطح بین الملل رتبه های خوبی کسب کرده و یکی از کشورهای تراز اول در سازمان همکاری اسلامی است.
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: باید با حفظ آرمان های انقلاب اسلامی و ارزش های آن برای حضور در ارتباطات بین المللی تلاش و به عنوان یک کشور مادر برای سایر کشورها نقش آفرینی کنیم.
شریعتی نیاسر گفت: براساس تقسیم بندی مناطق آموزشی عالی کشور به 10 منطقه ، یزد جزء منطقه 6 شامل استان های یزد، اصفهان، چهارمحال وبختیاری است.
وی اظهار کرد: در منطقه یاد شده 270 موسسه و مراکز اموزش عالی وجود دارد که به لحاظ تعداد مراکز در رتبه ششم کشوری است.
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه پایین ترین منطقه آموزشی به لحاظ وجود تعداد مراکز استان خوزستان است اضافه کرد: آزمون دکتری بر اساس قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی به صورت متمرکز در اسفندماه برگزار می شود.
در این مراسم ساختمان هوشمند دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه یزد با حضور معاون وزیر علوم به بهره برداری رسید.
این ساختمان در مساحت 2 هزار مترمربع و در 2 طبقه با هزینه 21 میلیارد ریال افتتاح شده که شامل 10 کلاس آموزشی، سالن مطالعه و اتاق جلسات است.
در حال حاضر 14 هزار دانشجو در دانشگاه یزد تحصیل می کنند.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *