آمادگی دانشگاه علامه برای راه‌اندازی رشته‌های مشترک بادانشگاه‌های فرانسه

آمادگی دانشگاه علامه برای راه‌اندازی رشته‌های مشترک بادانشگاه‌های فرانسه

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل ازروابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، هیاتی متشکل از مسئولان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی فرانسه با هدف افزایش همکاری علمی و آموزشی از این دانشگاه بازدید کرد.
حسن سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: این دانشگاه فارغ التحصیلان زیادی از دانشگاه های فرانسه دارد و این خود باعث تسهیل در ایجاد و توسعه همکاری می شود.
وی افزود: دانشگاه علامه طباطبایی بعد از دانشگاه تهران بزرگترین دانشگاه شهر تهران است و در بین 10 دانشگاه برتر کشور قرار دارد.
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: آمادگی خود را برای همکاری در برگزاری سمینارهایی در خصوص زبان فارسی در کشور فرانسه اعلام می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های مشترک، دوره‌های مختلف در فرانسه و ایران در زمینه حقوق، روزنامه نگاری و زبان می تواند زمینه‌های همکاری میان دانشگاه های دو کشور را فراهم کند.
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: آمادگی داریم پروژه تحقیقاتی مشترک در حوزه تاریخ و حقوق با دانشگاه‌های فرانسه اجرا کنیم.
در این جلسه همچنین طرف فرانسوی آمادگی خود را برای برگزاری دوره های مشترک و کارگاه های آموزشی در زمینه مدیریت ریسک در بیمه، روزنامه نگاری، حقوق، زبان فرانسه و زبان فارسی اعلام کرد.
اعطای بورس تحصیلی برای دوره های کوتاه مدت یک تا دوماهه به استادان و دانشجویان ایرانی از دیگر موضوعات پیشنهادی از سوی دانشگاه‌های فرانسوی بود.
لازم به ذکر است رئیس دانشگاه لیون 2، مدیر روابط بین دانشگاهی علوم انسانی دانشگاه استراسبورگ، مدیر انستیتوی علوم انسانی و اجتماعی مرکز مطالعات علمی فرانسه و جمعی از مدیران موسسات علمی و پژوهشی فرانسه اعضای هیات فرانسوی را تشکیل می دادند؛ از سوی دانشگاه علامه طباطبائی نیز جمعی از استادان فارغ التحصیل از دانشگاه های فرانسه در این نشست حضور داشتند.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *