فاندهای اراسموس اتحادیه اروپا در رشته های شهرسازی، معماری، عمران، جامعه شناسی و انسان شناسی،جغرافیا،

بورسیه تحصیلی در آلمان

چطور می توان بورسیه در آلمان اخذ نمود؟ شرایط اخذ بورسیه در آلمان چیست؟ آیا دانش زبان آلمانی جهت اخذ بورسیه در آلمان الزامی است؟

  • تنوع رشته، امکانات بسیار بالا، امکانات بسیار مدرن دانشگاههای آلمان باعث شده بورسیه در آلمان در خواست های بسیار زیادی از جانب دانشجویان خارجی به خود اختصاص دهد. دغدغه بسیاری از دانشجویان بین المللی در آلمان این است که بتوانند هزینه های زندگی و تحصیل خود را در آلمان تأمین کنند.

  • دانشجویان بین المللی امکان کار پاره وقت در کنار تحصیل را خواهند داشت که شاید درآمد کم ناشی از کار دانشجویی درآمد معادل۵۰۰ تا ۶۰۰ یورو در ماه مکفی هزینه های یک دانشجو نباشد فلذا بهترین راه برای تأمین هزینه های یک دانشجو می تواند درخواست بورسیه تحصیلی در آلمان باشد.

c6a4b87f40a8ecef97c96a4314a15a497b73bb86 300x93 بورسیه تحصیلی در آلمان

مناظر زیبا آلمان

  • اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاههای کشور آلمان امری دست نیافتنی نیست بلکه قواعد خاص خود را دارد. مدارک مورد نیز مورد نیاز می بایست در زمان مشخص به دفتر پذیرش دانشگاه ارسال گردد که در ادامه به آن اشاره خواهیم نمود.

  • اگر شما متقاضی اخذ بورسیه در آلمان هستید می بایست در مقطع قبلی تحصیل خود دارای معدل بسیار مناسب بوده همچنین اگر مقطع مقصد شما مقطع فوق لیسانس و یا دکترا می باشد حتمأ در باب نگارش مقالات علمی و پژوهشی فعالیت های مثبتی داشته باشید که در میان رزومه های تحصیلی ارسال شده به بخش پذیرش دانشگاه که همگی باقصد اخذ بورسیه در آلمان ارسال شده اند رزومه شما به عنوان رزومه برتر منتخب باشد در حقیقت ظرفیت ارائه پذیرش دانشگاهها به همراه بورسیه تحصیلی در آلمان به صورت نامحدود نبوده و هرساله ظرفیت خوبی جهت ارائه بورسیه تحصیلی به دانشگاههای آلمان اعلام می شود.

  • به همین دلیل اگر شما مجدانه به دنبال اخذ بورسیه تحصیلی در آلمان هستید می بایست مدارک مورد نیاز را فراهم نموده و رزومه شما مستعد این موضوع باشد. به طور مثال نیاز است سطح زبان آلمانی شما مناسب باشد و مدرک زبان آلمانی حداقل در سطح B1داشته باشید تا پرونده شما برای بررسی جهت ارائه و یا عدم ارائه بورسیه تحصیلی پذیرفته شود.

  • اگر شخصی مدرک زبان انگلیسی IELTSداشته باشد می تواند جهت اخذ بورسیه تحصیلی در آلماناقدام نماید اما فی الواقع متقاضیانی که مدرک زبان آلمانی دارند شانس بیشتری جهت اخذ بورسیه تحصیلی خواهند داشت.

    ارائه اسکن ترجمه مدارک تحصیلی که در آنها معدل متقاضی ذکر شده باشد الزامی است و معدل و نمرات دانشجو در ارائه و یا عدم ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجو بسیار تعیین کننده می باشد.

  • بسیاری از افراد جهت تحصیل با هزینه های بسیار پایین جهت اخذ بورسیه تحصیلی در آلمان اقدام می نمایند به این دسته از دوستان باید عرض کنیم اگرچه تعداد بورسیه تحصیلی در باب تحصیل در دانشگاههای آلمان محدود است اما اگر دانشجویی اقدام به پذیرش از دانشگاههای آلمان بنماید و موفق به اخذ بورسیه تحصیلی نشود باز هم متحمل هزینه های سنگین نخواهد شد و این نوید را به متقاضیان تحصیل در آلمان می دهیم که بدون پرداخت هزینه های سنگین جهت تحصیل با شهریه ای در حدود ۲ تا ۴ میلیون تومان در سال امکان تحصیل در بهترین دانشگاههای آلمان را خواهند داشت.

  • البته در صورت عدم اخذ بورسیه تحصیلی از سوی دانشگاه هزینه های زندگی دانشجو بر عهده او خواهد بود. جهت اطلاع به متقاضیان اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا که بسیار محتمل تر می باشد اعلام می نماییم که طول مدت مقطع دکترا در آلمان ۴ سال است.

  • این دوره هم به زبان انگلیسی و هم به زبان آلمانی برگزار می شود اما اکثریت دانشجویانی که میل به اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا هستند دانش زبان آلمانی خود را پیس از ورود به دانشگاههای آلمان تکمیل می نمایند که سطح زبان آلمانی مورد نیاز جهت تحصیل در دانشگاههای آلمان حداقل B2می باشد.

    جهت تحصیل در مقطع دکترا موفقت استاد راهنما الزامی است. قطعأ میزان نمره زبان المانی و یا زبان انگلیسی دانشجو از دیدگاه استاد راهنما بسیار حائز اهمیت است و اگر دانشجو اقدام به اخذ بورسیه نموده اینکه با چه معدل و  رزومه علمی این درخواست را ارائه داده بسیار اهمیت خواهد داشت.

  • متقاضی اخذ بورسیه تحصیلی در آلمان در مقطع دکترا حتمأ می بایس با یکی از اساتید در دانشگاه مقصد در کشور آلمان مکاتبه نموده استاد مورد نظر را از بین اساتید اصلی و عضو هیئت علمی دانشگاه اقدام نماید.

  • البته استاد راهنما در پذیرش بورسیه تحصیلی از سوی دانشگاه بسیار حائز اهمیت است و دلیل آن این است که درخواست های بسیار زیادی به دفتر پذیرش دانشگاه ارسال می شود و آنها ترجیحأ متقاضیان و دانشجویانی را انتخاب می نمایند که از مقاطع قبلی با آنها آشنا بوده و آنها را به عنوان دانشجوی فعال با معدل و رزومه درخشان می شناسند.

    به طور کلی مرور میکنیم داشتن معدل بالا، پیشینه تحصیلی مثبت در همان دانشگاه در مقطع قبلی، پیدا کردن یک استاد راهنمای متخصص و خوب همچنین نگارش مقالات در سطح بین المللی، داشتن موضوعاتی در باب پورپوزال بسیار مناسب جهت اخذ بورسیه تحصیلی در آلمان به شخص کمک می کند.

63dbe4b41662124ec2a0b8296c05cca4d4813180 300x200 بورسیه تحصیلی در آلمان

نمای زیبایی از برلین

  • سؤال بسیاری از متقاضیان اخذ بورسیه تحصیلی در آلمان این است که آیا شرایط سنی هم در اخذ بورسیه تحصیلی در آلمان مؤثر است یا خیر؟ به این دسته از دوستان می بایست عرض کنیم که پذیرش تحصیلی از دانشگاههای آلمان به این معنی است که او محدودیت ها را رعایت کرده و از فیلتر ها عبور کرده است و اگر پذیرش خود را از دانشگاههای آلمان اخذ نموده می تواند درخواست اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه داشته باشد.

    علاوه بر مدارک مذکور کپی صفحه اول پاسپورت با اعتبار بیش از ۶ ماه، ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی و کارشناسی به همراه اصل مدارک تحصیلی مقاطع ذکر شده برحسب شرایط مورد نیاز می باشد. ترجمه مدارک تحصیلی با اخذ تأییدیه از سفارت و ۶ قطعه عکس ۶*۴، ارائه مدرک زبان انگلیسی و یا آلمانی در صورت وجود، ارسال رزومه با فرمت مورد نیاز دانشگاه مقصد همچنین ۲ توصیه نامه از اساتید دوره قبلی متقاضی در دانشگاه و نهایتأ یک انگیزه نامه یا SOPمناسب از متقاضی الزامی است.