اولویت واحد علوم و تحقیقات جذب هیات علمی جوان،متخصص و متعهد است

اولویت واحد علوم و تحقیقات جذب هیات علمی جوان،متخصص و متعهد است

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایسنا، دکتر علی عباسپور در این همایش ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) ،گفت: واحد علوم و تحقیقات همواره برای حفظ و ارتقاء دستاوردهای کمی و کیفی خود در صدد جذب اساتید و اعضای هیات علمی جوان ، متخصص و متعهد بوده و هست .

وی ادامه داد: بر همین اساس برای جذب اعضای هیات علمی جدید در این واحد دانشگاهی شاخص های خاص علمی ، پژوهشی ، فرهنگی و آموزشی مدنظر قرار گرفته است .

رئیس واحد علوم و تحقیقات به قوانین و آئین نامه های علمی ، فرهنگی ، آموزشی و پژوهشی اشاره کرد و افزود: واحد علوم و تحقیقات ، دانشگاهی با اولویت های کیفی بالا است و از اعضای هیات علمی این واحد دانشگاهی انتظار می رود بر این کیفیت بیافزایند.

وی با بیان اینکه جامعه کنونی طلب می کند تا از تولید علم به تولید ثروت رسید ، تصریح کرد:برای تحقق توسعه یافتگی کشور حرکت همسو و هماهنگ آموزش و صنعت مورد نیاز است و انتظار ما این است که اعضای هیأت علمی جوان و پر انرژی در این راستا نقش چشمگیری ایفا کنند.

دکتر عباسپور به چگونگی ارتقاء اساتید اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: اساتید و اعضای هیات علمی با شاخص های مختلف مورد ارزیابی قرار می گیرند . واحد علوم و تحقیقات نیز در صدد است تا همچون دانشگاه های معتبر علمی دنیا ، پس از گذشت مدت زمان مشخصی از جذب استاد ، با توجه به شاخص های علمی ، پژوهشی ، آموزشی و فرهنگی مبادرت به ارتقاء استاد مربوطه نماید و چنانچه استاد نتواند نمره مناسبی از این ارزیابی به دست آورد ، ادامه همکاری با این دانشگاه برای ایشان امکان پذیر نخواهد بود.

وی گفت: منابع علمی و تحقیقاتی قابل توجهی برای برداشت اساتید ، دانشجویان و محققان در واحد علوم و تحقیقات وجود دارد تا بتوان هم به جامعه خدمت رساند و هم درآمدزایی کرد .

دکتر ساسان بابایی کفاکی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی واحد علوم و تحقیقات نیز در این نشست گفت: یکی از اهداف برگزاری این نشست علاوه بر هماهنگی بیشتر بین اساتید و دانشگاه، آشنایی و آگاهی از انتظارات دانشگاه و اساتید با یکدیگر است.

وی افزود: واحد علوم و تحقیقات از اعتبار علمی و تحقیقاتی ویژه ای برخوردار است که امیدوارم با تلاش شما اساتید که از بین ۳۰۰۰ متقاضی فعالیت در این واحد، انتخاب شده اید، بر این اعتبار بیفزایید.

دکتر بابایی گفت: در حال حاضر حدود ۱۱۱۵ استاد تمام و نیمه وقت در این واحد مشغول به فعالیت هستند، که از این میان ۵۵۰ نفر با درجه استادیاری، ۲۰۰ نفر با درجه دانشیاری و ۲۴۰ نفر با درجه استادی هستند. علاوه بر این هر سال حدود ۱۱۰۰ استاد هم بصورت مدعو در این واحد مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: بیش از ۴۵ هزار دانشجو در واحد علوم و تحقیقات مشغول به تحصیل هستند که از این میان ۱۰ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی، ۲۵ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۰ هزار دانشجو در مقطع دکتری تخصصی هستند.

دکتر کرم الله دانشفرد معاون دانشجویی و فرهنگی واحد علوم و تحقیقات نیز در این همایش به ماموریت و نقش دانشگاه در جامعه اشاره کرد و گفت : یکی از دیدگاه های مطرح این است که دانشگاه صرفا محلی برای آموزش است تا دانشجویان در رشته تخصصی خود ماهر و جذب بازار کار شوند . اساتید هم به تبع این دیدگاه باید همه زمان خود را صرف آموزش و ارتقاء مهارت دانشجویان کنند .

وی ادامه داد: دیدگاه دوم و غالب بر انسجام نظام آموزشی و پرورشی دانشگاه ها تاکید دارد .با توجه به این دیدگاه ، دانشگاه محلی برای تعلیم و تربیت است و پژوهش به اندازه آموزش دغدغه و مورد توجه است .

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات به آیاتی از قرآن کریم که در آن بر مقوله تربیت و آموزش تاکید شده است ، اشاره کرد و افزود: یکی از ماموریت های استاد و معلم این است که به انسان ها کمک کنند تا خود را دوباره متولد و تربیت نمایند.

دکتر دانشفرد گفت: باید به دانشجویان فلسفه و هدف از زندگی آموزش داده شود . مهارت های استنباط ، استدلال و استنتاج باید در دانشگاه ها از طرف اساتید آموزش داده شود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدحسین مدرسی معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات نیز در این نشست گفت: معتقدم حرکت در مسیر آموزش و پژوهش دو وظیفه اصلی و مهمی  است که بر عهده تمامی اساتید نهاده شده است.

وی با بیان اینکه در بحث آموزش روال کار مشخص و به نوعی ثابت است، افزود: پژوهش و فعالیت های مرتبط با آن ارتباط مستقیمی با میزان علاقمندی هر فردی دارد. معتقدم فعالیتهای پژوهشی است که نشان دهنده درجه علمی هر فرد و وجه تمایز وی با سایرین است.

دکتر مدرسی با اشاره به حمایت و تأکید دکتر عباسپور در زمینه مسائل پژوهشی گفت: معاونت پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات آمادگی کاملی برای حمایت از طرح ها و تأمین تجهیزات مورد نیاز اساتید دارد و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

دکتر تقی ترابی معاون برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان واحد علوم و تحقیقات نیز در این نشست گفت: این معاونت ، مسئول متوازن و متعادل نگهداشتن ساختار سازمانی، هرم سازمانی، طبقه بندی مشاغل و نظارت و بهبود روش های واحد علوم و تحقیقات و تدوین ساز و کارهایی است که سبب رونق اقتصادی و تأمین منابع پایدار درآمدی غیر شهریه ای در این واحد است.

دکتر ترابی تصریح کرد: اهم فعالیت ها در این معاونت بر پایه سه محور برنامه و بودجه، تعالی سازمانی و آموزشهای آزاد( مشتمل بر توانمندسازی نیروز انسانی، ارزیابی عملکر و درآمدزایی) و سرمایه گذاری و دانش بنیان استوار است.

وی با اشاره به ارتباط دانشگاه و صنعت گفت:  معتقدم باید بحث ارتباط صنعت با دانشگاه را از منظر توسعه علمی و اقتصادی و به تعبیری از منظر اقتصاد کلان و با استفاده از یک رهیافت سیستمی مورد بررسی قرار داد.

دکتر ترابی تصریح کرد: هدف یک سیستم پویا، ایجاد ارتباط نظام مند و فعال بین دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی با بنگاه های اقتصادی و بخش های توسعه ای کشور است. که در این راستا نیازمند دانشگاه های نسل سوم که همان دانشگاه های کارآفرین هستند، می باشیم.

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ، وی خاطر نشان کرد: برگزاری استارت آپ ها در راستای توانمند سازی و آشنایی اعضای محترم هیأت علمی با رویدادهای کارآفرینی، برگزاری دوره های تخصصی کوتاه مدت و فنی و حرفه ای، Singularity university از جمله برنامه های آینده این معاونت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *