معاون برنامه‌ریزی و امور دانش‌بنیان دانشگاه آزاد: از برگزار نشدن آزمون مستقل ارشد و دکتری96 اصلا ناراحت نیستیم

دانشگاه آزاد معاون برنامه‌ریزی و امور دانش‌بنیان دانشگاه آزاد: از برگزار نشدن آزمون مستقل ارشد و دکتری96

معاون برنامه‌ریزی و امور دانش‌بنیان دانشگاه آزاد: از برگزار نشدن آزمون مستقل ارشد و دکتری اصلا ناراحت نیستیم

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایسنا، رهنمون دشتی روز یکشنبه، ۲۸ آذرماه در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با بیان اینکه دانشگاه آزاد بر اساس قانون، پذیرش دانشجو داشته و همواره از قانون تمکین کرده است، افزود: آنهایی که نمی‌دانند، بدانند دانشگاه هیات امنا دارد که دارای وجاهت قانونی است. ما همواره در چاچوب ضوابط هیات امنا و با عنایت بر اسناد بالادستی تصمیم گرفته‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی و امور دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی به آزمون دکتری دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: در مورد آزمون، قانون سنجش‌پذیر مصوب‌شده بود و دانشگاه در این مساله خودرای عمل نکرد و از دادگاه رای گرفت که آزمون را کمافی‌سابق برگزار کند.

وی ادامه داد: ما نگران ابطال این رای نیستیم؛ بلکه این موضوع چند مزیت دارد.

رهنمون دشتی با بیان اینکه به برگزاری آزمون دانشگاه آزاد شبهاتی وارد می‌کردند، گفت: می‌گفتند کنکور که توسط خود دانشگاه آزاد برگزار می‌شود لابد دکانی هم باز کرده‌اند که سوالات را بفروشند، انصاف داشته باشیم.

وی افزود: البته ابطال این رای هم برخلاف روال رایج در دنیا بوده و هم با حقوق شهروندی سازگار نیست؛ اما ما نگران نیستیم و می‌دانیم که آن نگاه منفی از دانشگاه آزاد برداشته می‌شود. توافق شده آزمون توسط سازمان سنجش برگزار و فرآیندها توسط دانشگاه انجام شود.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد همچون گذشته تمکین می‌کند، اما اگر نقدی وارد باشد، حتما نقد را اعلام می‌کنیم. اما به هر حال در همین شرایط از این فرصت طلایی استفاده می‌کنیم و به‌گونه‌ای فرآیندهای آموزشی را سامان می‌دهیم که جذابیت داشته باشد و داوطلبان ما را انتخاب کنند.

رهنمون دشتی با بیان اینکه کیفیت، دقت، نظارت، احترام و همراهی زمینه پایدارسازی دانشگاه را فراهم می‌کند؛ اظهار کرد: حداقل انتظار ما این است که کسانی که در این دانشگاه کار می‌کنند، تعصب منطقی داشته باشند و از حقوق دانشگاه دفاع کنند؛ زیرا در حال حاضر کمتر نگاه منطقی نسبت به دانشگاه وجود دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه پیش‌تر برخی نقشه تعطیلی دانشگاه را کشیده بودند، گفت: خدا بالای سر بود و با همت دانشگاه این اجازه داده نشد. آیندگان قضاوت می‌کنند که دانشگاه در مسیر خود جلو می‌رود و ما می‌دانیم منابع و مصارف را چگونه به جلو ببریم.

رهنمون دشتی همچنین بودجه پژوهش برای سال جاری را ۱۲ درصد و برای سال آینده ۱۵ درصد عنوان کرد و گفت: باید بدانیم که پرداختن به حوزه پژوهش هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است و انتفاع آتی دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در دوره پایدارسازی کیفیت و بین‌المللی کردن دانشگاه هستیم، اظهار کرد: بعضی می‌گویند دانشگاه آزاد کیفیت ندارد، این سخن در فضای بی‌تقوایی عنوان می‌شود؛ اگر تقوا باشد این حرف زده نمی‌شود. دانشگاه آزاد ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان به بودجه پژوهشی اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه با وجود حمایت‌های مقامات ارشد از دانشگاه آزاد این دانشگاه ردیف بودجه مستقلی از بودجه عمومی کشور ندارد، گفت: بنابراین سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد در این عرصه هم صرفه اقتصادی و هم اثر ملی دارد. از طرفی سرانه دنشجویی دانشگاه آزاد ۳ میلیون تومان است؛ اما می‌بینیم که با منابع اندک دانشگاه کارکرد خوبی داشته است و هیچ‌کس در دانشگاه آزاد سهامدار نیست.

برگزار نشدن آزمون مستقل ارشد و دکتری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *