دانشگاه خوارزمی میزبان هیات علمی بلندپایه اتریش

مشاور رییس دانشگاه خوارزمی ضمن اشاره به گشایش‌های صورت گرفته پس از برجام در حوزه علم و فناوری از حضور هیات عالی رتبه متشکل از روسای دانشگاههای اتریش در دانشگاه خوارزمی در ۲۴ و ۲۵ دی ماه خبر داد.

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از ایسنا، غلامرضا کریمی در مراسم نکوداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر اظهار کرد: روند توسعه علم و فناوری به گونه‌ای است که برقراری ارتباط با دانشگاه های خارج از کشور به عنوان یک اصل مطرح است.

مشاور رییس دانشگاه خوارزمی با اشاره به گشایش‌های صورت گرفته ناشی از برجام، گفت: یکی از حوزه‌هایی که پس از برجام تحت تاثیر قرار گرفت حوزه علم و فناوری بود.

وی ادامه داد: در حوزه اتحادیه اروپا ۷۹ میلیارد دلار در فاصله زمانی ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ تحت عنوان افق اروپا در نظر گرفته شده است که در این راستا دانشگاه‌های ایران نیز به واسطه برجام توانستند در ۳ حوزه به مبالغ ۲٫۵ میلیون دلار، سه میلیون دلار و ۲٫۵ میلیون دلار سهم داشته باشند.

کریمی با بیان اینکه ۲۰ نفر از روسای دانشگاه‌های اتریش در قالب هیات عالی رتبه طی روزهای ۲۴ و ۲۵ دی ماه به ایران می آیند، از سرمایه گذاری مشترک ۴۰۰ هزار یورویی کشور اتریش و وزارت علوم تحقیقات و فناوری(هر کدام ۲۰۰ هزار یورو) برای انجام پروژه‌های مشترک خبر داد.

مشاور رییس دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: سقف پروژه‌ها تا ۴۰ هزار دلار است که هر عضو هیات علمی با یکی از دانشگاه‌های اتریش می‌توانند این پروژه ها را به سرانجام برسانند.

وی همچنین به آمادگی دانشگاه خوارزمی برای اجرای دوره‌های مشترک با دانشگاه‌های خارجی و انعقاد تفاهم‌نامه اشاره و از پیگیری‌های دانشگاه برای جذب دانشجوی خارجی به عنوان مثال از کشور عراق خبر داد.