محکومیت ۱۰۰ میلیون دلاری دانشگاه آمریکایی

دانشگاه خصوصی “دی‌وری” به جرم نشر اکاذیب و تبلیغات دروغ به پرداخت ۱۵۰ میلیون دلار غرامت محکوم شد.

به گزارش کنکوری ارشد دکتری به نقل از نیویورک تایمز، دانشگاه خصوصی دی‌وری آمریکا که چندین پردیس در سراسر این کشور دارد به خاطر نشر اکاذیب و تبلیغات دروغ باید مجموعا ۱۰۰ میلیون دلار غرامت به دانشجویان شاکی، که تعدادشان به چندین هزار نفر می‌رسد، بپردازد.

ادیث رامیرز رییس کمیسیون قضایی در متن ابلاغیه دادگاه به این دانشگاه نوشته است: دانشگاه دی‌وری در رابطه با استخدام و میزان درآمد فارغ‌التحصیلان این مرکز دروغ گفته است.

در تبلیغات این دانشگاه اعلام شده بود که ۹۰ درصد فارغ‌التحصیلان می‌توانند در کمتر از شش ماه به شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود دست پیدا کنند و میانگین حقوق دریافتی آنها ۱۵ درصد بیشتر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر خواهد بود.

در حکم محکومیت این دانشگاه اعلام شده است که از این به بعد مقامات این دانشگاه اختیاری برای اختصاص کمک‌هزینه‌های تحصیلی به دانشجویان نخواهند داشت و دپارتمان آموزش مستقیما روند اعطای کمک‌هزینه‌ها را پیگیری خواهد کرد و به دانشجویان نیازمند اعتبار مورد نیاز را اختصاص خواهد داد.

براساس اعلام مقامات مسئول، ساز و کار مناسبی برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی در نظر گرفته خواهد شد تا هیچ مرکزی نتواند از دانشجویان سوءاستفاده کند.