میانگین بودجه آموزش عالی بیش از 13.5 درصد رشد داشته است

میانگین بودجه آموزش عالی بیش از 13.5 درصد رشد داشته است

میانگین بودجه آموزش عالی بیش از 13.5 درصد رشد داشته است

به گزارش وزارت علوم، محمدحسین امید درمورد نامه تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به رییس‌جمهوری مبنی بر تنزل جایگاه آموزش عالی در لایحه بودجه سال 96 افزود: ردیف بودجه هیچ یک از مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌هایی که در سال 95 دانشجو پذیرش کرده‌اند، در لایحه بودجه سال 96 حذف نشده و سطح هیچ‌یک از موسسات آموزش عالی نیز نسبت به سطح مصوب آن‌ها در شورای گسترش آموزش عالی تنزل نداشته است.
وی ادامه داد: رشد بودجه موسسات و مراکز آموزش عالی مربوط به مناطق محروم غالبا بیش از میانگین رشد آموزش عالی بوده و در مواردی تا بیش از 40 درصد رشد هم برای این مراکز و موسسات کوچک و تازه تاسیس پیش‌بینی شده است.
امید خاطرنشان کرد: مرجع تصمیم‌گیرنده در مورد سطح و جایگاه موسسات آموزش عالی به حکم قانون، شورای گسترش آموزش عالی است و همه ساله مصوبات شورای گسترش آموزش عالی به سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌شود. بر همین منوال، در سال جاری نیز فهرست آخرین مصوبات شورای گسترش آموزش عالی که هیچ‌گونه کاهش سطحی هم برای موسسات آموزش عالی در آنها نبوده است، به سازمان برنامه و بودجه اعلام و در لایحه بودجه منظور شده است.
معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تاکید کرد: تصمیمات وزارت علوم و شورای گسترش آموزش عالی مبتنی بر اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی علم و فناوری و طرح آمایش آموزش عالی، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و وزارت علوم ملزم و مصمم به اجرای این سیاست هاست و بر اساس این اسناد بالادستی، هرگونه توسعه و ارتقای موسسات آموزش عالی در چارچوب ظرفیت ها و مزیت های منطقه‌ای در مناطق 10 گانه کشور انجام خواهد شد.
امید، بودجه آموزش عالی کشور را ناکافی دانست و از حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای توجه بیشتر به بودجه دانشگاه‌ها در لایحه بودجه 96 ابراز خوشحالی و تشکر کرد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی اخیرا به رییس جمهوری درباره مشکلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بحث لایحه بودجه 96 نامه نوشتند و این نامه روز دوشنبه 29 آذر ماه در جلسه علنی مجلس قرائت شد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *