لایحه مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی به تصویب کمیسیون قضایی رسید

لایحه مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی به تصویب کمیسیون قضایی رسید

لایحه مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی به تصویب کمیسیون قضایی رسید

به گزارش روز چهارشنبه کنکوری ارشد دکترا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمد روشن اظهار امیدواری کرد که با تصویب این لایحه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و همچنین تائید آن از سوی شورای نگهبان و تبدیل آن به قانون، شاهد رفع این خلاء تقنینی در جامعه علمی و دانشگاهی کشور باشیم.

** دانشگاه شریف دانشجوی ارشد بدون آزمون می پذیرد
دانشگاه صنعتی شریف برای سال تحصیلی ۹۶-۹۷ دانشجو کارشناسی ارشد بدون آزمون می پذیرد.
پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد بدون آزمون در دانشگاه صنعتی شریف براساس آیین نامه استعدادهای درخشان وزارت علوم صورت می گیرد.
ثبت نام برای پذیرش در دوره های پذیرش دانشجویان استعداد درخشان کارشناسی ارشد بدون آزمون این دانشگاه از ۴ دی ماه آغاز می شود و تا ۲۲ دی ماه ادامه دارد.
پذیرش نهایی متقاضیان در این دوره منوط به تایید سازمان سنجش آموزش کشور است.
مدارک دوره های مجازی، نیمه حضوری و غیرحضوری و نوبت دوم برای ورودی بدون آزمون، مورد پذیرش دانشگاه نخواهد بود.
دانشجویان دو رشته ای ضمن اینکه تنها در یک رشته می توانند فرم درخواست پر کنند باید فرم تطبیق واحد خود را به مدارک مورد نیاز ضمیمه کنند.

** بررسی 7 برنامه درسی در دانشگاه جامع علمی کاربردی
برنامه درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در جلسه کمیسیون معین شورای برنامه ریزی آموزشی درسی علمی کاربردی بررسی شد.
پنجاه و هشتمین جلسه کمیسیون معین شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی به ریاست محمدعلی اخوان بهابادی معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد.
در این جلسه برنامه درسی هر یک از دوره های پیشنهادی پس از تشریح ضرورت و اهمیت دوره، قابلیت ها و توانمندی های مورد انتظار دانش آموختگان، مشاغل قابل احراز و جداول دروس مهارت مشترک، پایه، اصلی، تخصصی و کار در محیط توسط نمایندگان دستگاه متقاضی و مدیر گروه ذی ربط بررسی و اصلاح شد.
در این جلسه کلیات 5 دوره در گروه صنعت مشتمل بر کاردانی ناپیوسته فنی سیستم های ارتباط و ناوبری هوایی بالگرد، نگهداری و تعمیر بالگرد و ایمنی پرواز و زمینی بالگرد پیشنهادی مرکز آموزش هوا نیروز شهید وطن پور اصفهان، دوره کاردانی ناپیوسته فنی تولید سیم و کابل پیشنهادی مرکز آموزش علمی‌کاربردی پویا غرب کرمانشاه و دوره کاردانی ناپیوسته فنی استخراج و فرآوری قیر طبیعی پیشنهادی پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه به تایید رسید و مقرر شد با نظارت گروه تخصصی برنامه ریزی صنعت اصلاحات مد نظر کمیسیون در این برنامه ها اعمال شود.
کلیات دو دوره آموزشی در گروه فرهنگ و هنرمشتمل بر دوره کاردانی ناپیوسته حرفه ای دوخت های سنتی ایران و کارشناسی ناپیوسته حرفه ای دوخت و تکنولوژی لباس پیشنهادی مرکز آموزش علمی ـ کاربردی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به تایید رسید و مقرر شد با نظارت گروه تخصصی برنامه ریزی فرهنگ و هنر، اصلاحات مد نظر کمیسیون در این برنامه ها اعمال شود.

** از سوی نمایندگان عالی نظارت ریاست جمهوری؛ عملکرد دبیرخانه هیات‌های رسیدگی به تخلفات دانشگاه تهران بررسی شد
نمایندگان عالی نظارت ریاست جمهوری و هیات‌های رسیدگی به تخلفات وزارت علوم، عملکرد دبیرخانه هیات های رسیدگی به تخلفات دانشگاه تهران را بررسی کردند.
به گزارش ایرنا از دانشگاه تهران، نمایندگان عالی نظارت ریاست جمهوری و هیات‌های رسیدگی به تخلفات وزارت علوم، با حضور در دبیرخانه هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری دانشگاه و بررسی نحوه رسیدگی هیات‌های بدوی و تجدید نظر و مستندات اتفاقی برخی پرونده‌ها، عملکرد هیات‌های یاد شده در این دانشگاه تهران را مثبت ارزیابی کردند.
این بازرسی بدون هماهنگی در خصوص پرونده‌های خاص و برای بررسی وضعیت عملکرد هیات‌های تخلفات صورت می‌گیرد.

** همایش راه روشن در دانشگاه شریف برگزار می شود
همزمان با پنجمین سالگرد شهادت شهید مصطفی احمدی روشن همایش «راه روشن» در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.
همایش راه روشن روز شنبه ۴ دی ماه با حضور حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین برگزار می شود.
این همایش توسط کنگره شهدای دانشگاه صنعتی شریف و با همکاری بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل این دانشگاه برگزار خواهد شد.
در این همایش میزگردی با موضوع بررسی ظرفیت‌های صنعت هسته‌ای و نقش شهید احمدی روشن با حضور برخی از دوستان و همکاران نزدیک وی برگزار می شود.

** نتایج انتخابات شوراهای صنفی دانشگاه علامه طباطبایی اعلام شد
نتایج انتخابات شوراهای صنفی دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی مربوط به پنج شعبه اخذ رای این دانشگاه اعلام شد.
بر اساس ماده ۱۵ آیین نامه شورای صنفی دانشجویان دانشگاه های کشور انتخابات شورای صنفی با رای ۲۵ درصد کل آراء (کل دانشجویان واحد) رسمیت می یابد و شرط انتخاب داوطلبان، کسب نصف به علاوه یک آراء ماخوذه است.
دانشجویان برای اطلاع از آرا کسب شده می توانند به سایت دانشگاه علامه طباطبایی به نشانی www.atu.ac.ir مراجعه کنند.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *