دانشگاه نتوانست در جایگاه خود قرار گیرد/ هنوز عده ای به دانشگاه بی اعتمادند

دانشگاه نتوانست در جایگاه خود قرار گیرد/ هنوز عده ای به دانشگاه بی اعتمادند

دانشگاه نتوانست در جایگاه خود قرار گیرد/ هنوز عده ای به دانشگاه بی اعتمادند

به گزارش  کنکوری ارشد دکترا به نقل ازخبرنگار سیاسی ایرنا، محمدرضا عارف روز پنج شنبه در گردهمایی سراسری اعضای کانون صنفی استادان دانشگاهی ایران افزود: تنها مزیت ما نیروی انسانی یعنی دانشگاه است و ‌اگر این مساله را بپذیریم نباید رییس دانشگاه از اول فروردین دغدغه مسایل مالی داشته باشد.
رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی ‌در حال حاضر کمتر از یک درصد است که باید تقویت شود.
عارف همچنین به فعالیت های کانون صنفی استادان دانشگاهی ایران اشاره کرد و افزود: تجربه تشکل های مردمی در دنیا موفق بوده و عموما پیشرفته ترین کشورها آن هایی بودند که تشکل های مردمی در تصمیم سازی و مشارکت آن‌ها نقش موثری داشته است.
وی ادامه داد: اگر می خواهیم در فعالیت های خود در کانون های صنفی و یا تشکل ها نقش آفرین باشیم باید مراقبت کنیم که سیاسی نشود تا بتواند به درستی خدمت کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در چهار، پنج سال گذشته احساس می شد باید انسجامی بین اساتید ایجاد شود تا بتوانیم جایگاه اول منطقه و مرجعیت علمی را داشته باشیم لذا باید به این سوال پاسخ دهیم که با توجه به سازوکارهای موجود در دانشگاه ها آیا می توانیم به این جایگاه برسیم؟
عارف با تاکید بر اینکه نمی توانیم با انحصار دولتی در بخش مدیریت علمی کشور کار را پیش ببریم، افزود: اساتید باید به میدان بیایند، ما نظام تشکیلات می خواهیم و قطعا این نظام تشکیلاتی سیاسی نیست چون ذات اکثریت اساتید فرار از مسایل سیاسی است.
وی ادامه داد: در واقع فعالیت های سیاسی در کشور ما نه عاقبت به خیری دنیا را دارد و نه آخرت و اساتید حاضر نیستند کار سیاسی کنند بلکه می خواهند مسوولیت تخصصی خود را انجام دهند.
رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نیاز به تشکل فراگیر استادان داریم که باید دقت کنیم سیاسی و حزبی نشود چرا که سیاسی شدن آن باعث پایین آمدن می شود.
عارف افزود: هنوز عده ای به دانشگاه اعتماد نمی کنند و ما باید کمک کنیم که از طریق این کانون ها مسایل حل شود زیرا اصلاح ذهنیت ها نسبت به دانشگاه می‌ تواند خیلی موثر باشد.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما یک انقلاب ارزشی بود و باید به آن پایبند باشیم، قطعا دانشگاه ها باید سهم اصلی را داشته باشند و در این میان استادان محور دانشگاه ها هستند.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *