هیچ فیلتر و انتخابی در قرعه کشی عتبات دانشگاهیان نداریم

هیچ فیلتر و انتخابی در قرعه کشی عتبات دانشگاهیان نداریم

هیچ فیلتر و انتخابی در قرعه کشی عتبات دانشگاهیان نداریم

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از لبیک، شورای سیاستگذاری عمره و عتبات دانشگاهیان با حضور حجت الاسلام محمد محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام سید محمدرضا فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، مسئولین مرتبط وزارتین علوم و بهداشت و مسئولین دانشگاه آزاد در دفتر مرکزی ستاد برگزار شد.
محمدیان با اشاره به استقبال بی نظیر دانشگاهیان از سفرهای زیارتی و عتبات به ویژه در اربعین سال جاری گفت: این حرکت عظیم اربعین که در جهان کم نظیر و حتی بی نظیر است، از بعد جامعه شناسی و سیاسی بسیار حایز اهمیت بوده و باید دید که مردم بعضا فقیر چگونه استقبال و برخورد می کنند.
رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها گفت: در کتاب گینس آمده است در زلزله هائیتی چهار میلیون غذای گرم بین مردم توزیع شد که در نوع خود بی سابقه بوده است حال باید گفت در حرکت اربعین در طول روزهایی که مشتاقان پیاده روی می کنند حداقل 200 میلیون غذا میان زائرین توزیع می شود که با هیچ حرکتی قابل مقایسه نیست. گذشته از تقویت برنامه هایی که در کل سال انجام می شود باید برای ایام اربعین برنامه ریزی ویژه کرد.
در ادامه حجت الاسلام سید محمد رضا فقیهی، هدف برگزاری این جلسه را برنامه ریزی کلان برای سفرهای زیارتی دانشگاهیان اعلام کرد و تاریخچه ای از اولین اعزام های کاروان های دانشگاهی به عمره تا اعزام کنونی مشتاقان دانشگاهی به عتبات بیان کرد.
وی گفت: در سال جاری حدود 50 هزار نفر از دانشگاهیان به عتبات اعزام شده و می شوند که برای اعزام آنها برنامه ریزی هایی به ویژه در حوزه فرهنگی انجام شده است؛ باید حضور اساتید در این سفرها تقویت شده و دستگاه های مرتبط همکاری ویژه ای در راستای اعزام ها در طول سال و برنامه های فرهنگی در ایام اربعین داشته باشند.
در ادامه جلسه محمدرضا فراهانی؛ معاون فرهنگی وزیر بهداشت گزارشی درخصوص اقدامات صورت گرفته در اربعین گذشته مواردی را بیان کرد و پیشنهاد تهیه و ایجاد فضای اسکان ویژه دانشجویی در نجف و کربلا را ارائه داد.
سپس علی جعفرپور، نماینده وزارت علوم نیز با بیان اقدامات انجام شده در اربعین، مواردی را در خصوص اعزام دانشجویان در دانشگاه های سراسری به مشهد مقدس ارائه دادند و خواستار تداوم برگزاری جلسات شورای سیاستگذاری شدند.
محسن شهبازی، نماینده دانشگاه آزاد نیز با اشاره به خدمات ارائه شده در استان های مرزی در ایام اربعین لزوم برنامه ریزی کلان جهت اربعین سال گذشته را اشاره کرد و خواستار تبلیغات گسترده همسو در راستای اطلاع رسانی به دانشجویان و اساتید جهت ثبت نام عتبات شد.
در پایان جلسه حجت الاسلام محمدیان؛ رئیس شورای سیاستگذاری عمره و عتبات دانشگاهیان خواستار برگزاری جلسات این شورا به صورت منظم شد و گفت درخصوص تهیه یک محل اسکان ویژه زائرین دانشگاهی در کربلا و نجف با مسئولین مربوطه رایزنی شده و سهم هر دستگاه در آن مشخص باشد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در قرعه کشی عتبات هیچ فیلتری وجود ندارد و همه علاقمندان در قرعه کشی شرکت داده می شوند؛ به دانشگاهیان سفراولی اولویت ویژه ای داده شود و همچنین کاروان ها ویژه اساتید تقویت شود.

** امروز آخرین مهلت ثبت نام عتبات دانشگاهیان
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: امروز آخرین مهلت برای ثبت نام دانشگاهیان در سایت www.labbayk.ir است و این مهلت تمدید نمی شود.
حجت الاسلام سید محمد رضا فقیهی افزود: ثبت نام دوره شانزدهم عتبات دانشگاهیان از 21آذر آغاز شده و تا امروز 5 دی ادامه دارد و مدت زمان ثبت نام تمدید نمی شود.
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: تاکنون بیش از 73 هزار نفر از دانشگاهیان ثبت نام کرده اند.
وی گفت: 36 هزار دانشجوی متأهل، 12 هزار دانشجوی پسر مجرد، 10 هزار دانشجوی دختر مجرد، 4 هزار استاد و حدود 9116 کارمند دانشگاه در این دوره از سفرهای معنوی عتبات عالیات ثبت نام کردند.
فقیهی افزود: در روز 6 دی ماه قرعه کشی انجام و روز 7 دی اسامی پذیرفته شدگان اعلام می شود.
فراهنگ**9187**1027**دریافت کننده: حمیدرضا بازگشا** انتشار دهنده:محمدجواددهقانی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *