گسترش دیپلماسی علمی و همکاری های بین المللی در دستور کار وزارت علوم

به گزارش ایرنا، محمد فرهادی روز دوشنبه در آیین تجلیل از فتح الله مضطرزاده استاد پیشکسوت پژوهشگاه موادانرژی و گشایش ساختمان انرژی صفر(سبز)، افزود: اکنون دیپلماسی علمی در دستور کار این وزارتخانه است و همکاری های علمی و بین المللی توسط دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور و توسعه پارک های علم و فناوری به شکل های تخصصی دنبال می شود.
وی بیان داشت: ساماندهی آموزش عالی در آمایش علمی نیز در برنامه کاری این وزارتخانه است و این طرح در شورای فرهنگ علمی به تصویب رسیده است.
فرهادی بیان داشت: تقویت زیرساخت های علمی، در برنامه ششم پیش بینی شده و برای تقویت این زیرساخت ها اعتبار لازم پیش بینی شده است.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری ارتقای کیفیت آموزش عالی را از دیگر برنامه ها ذکر کردو بیان داشت: ساماندهی دانشگاه ها و توسعه شرکت های دانش بنیان از برنامه های وزارت علوم تحقیقات در سال آینده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گشایش ساختمان انرژی صفر در پژوهشگاه مواد و انرژی، گفت: این ساختمان سومین نمونه ساختمان در دنیا و نخستین در ایران است که احداث شده است.
وی ادامه داد: این ساختمان یک سال مورد آزمایش قرار گرفته، میزان مصرف انرژی محاسبه و نورگیری فضاها نیز مشخص شده است و در پژوهشگاه مواد و انرژی ساختمان انرژی صفر از انرژی های تجدید پذیر استفاده می کنند و این کار بسیار مهمی است.
وی اظهار کرد: معماری این ساختمان به گونه ای است که از معماری مدرن استفاده شده و می تواند الگویی برای ساخت و سازهای کشورهای دیگر در جهان شود.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم که این روش در سال آینده جایگزین مصرف انرژی در کشور شود.
در این آیین معاون وزیر علوم، استاندار البرز و رئیس پژوهشگاه مواد انرژی نیز حضور داشتند.

 

 

Source: irna.ir