نشست دانشجویان زبان فارسی در مسکو برگزار شد

نشست دانشجویان زبان فارسی در مسکو برگزار شد

نشست دانشجویان زبان فارسی در مسکو برگزار شد

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، در این نشست که روز یکشنبه در سالن اجتماعات دانشگاه علوم انسانی رسنو برگزار شد، دکتر یوگنیا الکسویچ معاون علمی این دانشگاه، کارنامه مرکز زبان فارسی رایزنی فرهنگی ایران را ارزشمند خواند و خواستار تداوم و گسترش همکاری ها با دانشگاه رسنو شد.
مهدی سعادت نژاد معاون رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیز با شرح خلاصه ای از گستردگی آثار تاریخ و تمدن ایران در کشورهای مختلف، زبان فارسی را دریچه اصلی آشنایی با این دستاوردهای تمدنی خواند.
وی همچنین به روند توسعه همه جانبه روابط ایران و روسیه در سال های اخیر اشاره کرد و لزوم برنامه ریزی برای تامین نیاز بخش های مختلف به دانش آموختگان زبان فارسی را مورد تاکید قرار داد.
ماریا گن مسئول بخش زبان فارسی رایزنی فرهنگی نیز ضمن تشریح فعالیت های صورت گرفته به حمایت های این مرکز از دانشجویان و اساتید زبان فارسی در روسیه اشاره و برای گسترش این حوزه از علاقمندان دعوت به همکاری کرد.
اجرای موسیقی سنتی از سوی محسن ختایی با تکنوازی سنتور و شعرخوانی دانشجویان سال دوم زبان فارسی از دیگر برنامه های این مراسم بود.
در این مراسم دانشجویان رشته زبان فارسی پنج دانشگاه اصلی مسکو شامل دانشگاههای دولتی، زبان شناسی، دانشگاه علوم انسانی، دانشگاه روابط بین الملل و رسنو حضور داشتند.
نشست دانشجویان زبان فارسی در مسکو برگزار شد

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *