پژوهشگاه مواد و انرژی به کمک صنعت و ساختمان البرز بیاید

به گزارش ایرنا، سید حمید طهایی روز دوشنبه در آیین گشایش نخستین ساختمان انرژی صفر در پژوهشگاه مواد وانرژی مستقر در مشکین دشت البرز افزود: دراستان البرز مراکز علمی و فناوری بزرگی فعالیت دارند که می توان از ظرفیت های آنها برد.
وی در ادامه افزود: انتظار داریم پژوهشگاه مواد وانرژی در کنار دستگاه های اجرایی و همسویی با دولت تدبیر و امید که طلیعه و بارقه امید در جامعه به وجود آورده قرار گیرد.
وی افزود: استان البرز با برخورداری از مراکز علمی تحقیقاتی ، کثرت جمعیت دانشجویی، وجود بیش از سه هزار و 500 واحد صنعتی و تولیدی یکی از قطب های علمی و اقتصادی کشور است.
طهایی گفت: فعالیت بیش از 100 برند ملی در این استان البرز شاخصه های منحصربفرد این استان به شمار می رود.
استاندار البرز بیان کرد: امسال برپایی نمایشگاه علم وفناوری و شرکت های دانش بنیان با 175غرفه و موسسه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در که 70 درصد آن نیز متعلق به بخش خصوصی بود ، نشان داد که البرز دارای ظرفیت های علمی و تولیدی فراوانی است.
وی با اشاره به ماهیت این نمایشگاه در تبدیل علم به ثروت افزود: در میز فن بازار این نمایشگاه نیز شرکت های خصوصی بیش از110 میلیارد ریال قرارداد همکاری منعقد کردند که این اتفاق قابل توجهی در عرصه علمی برای این استان بود.ک/3

 

 

Source: irna.ir