چالش‌ های روابط آکادمیک ایران و آلمان در دانشگاه تهران بررسی شد

چالش‌ های روابط آکادمیک ایران و آلمان در دانشگاه تهران بررسی شد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از دانشگاه تهران، کارگاه آموزشی با عنوان روابط آکادمیک ایران و آلمان با حضور محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه و جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه تهران برگزار شد.
در این کارگاه مدرسانی از کشور آلمان در ارتباط با چگونگی امکان راه‌اندازی دوره‌های مشترک آموزشی در رشته‌ها و مقاطع مختلف مسائلی را بیان کردند.
همچنین در این کارگاه چالش‌های موجود در زمینه مقررات آموزشی دو کشور و به ‌ویژه معادل ‌سازی واحدهای درسی بررسی شد.

** ششمین جلسه هیات امنای جامعه امام صادق (ع) برگزار شد
ششمین جلسه هیات امنای جامعه امام صادق(ع) با حضور آیت الله آملی لاریجانی رئیس هیات امنا و سایر اعضا برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه امام صادق(ع)، در این جلسه اساسنامه جدید جامعه امام صادق(ع) به تصویب نهایی رسید.
همچنین اعضای جدید هیات مدیره جامعه امام صادق(ع) نیز انتخاب شدند.

** پرداخت به موقع شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران از تلاش بنیاد مذکور در پرداخت به موقع شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر به دانشگاه پیام نور خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، علی جمشیدی، در جلسه مشترک با ستاد بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این دانشگاه با ابزارهای قوی موجود و شیوه های الکترونیکی در خدمت تحصیل دانشجویان با هر شرایطی است.
وی درخصوص توانمند سازی بیشتر دانشجویان بویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر افزود: علاوه بر خدمات فرهنگی، ورزشی، مشاوره ای به دانشجویان شاهد و ایثارگر ارائه می شود، می توان به تاسیس و فعال سازی دوره های طرح «کارآمد» به منظور توانمند سازی بیشتر دانشجویان و آمادگی بیشتر آنان برای موفقیت در عرصه های کسب و کار نیز اشاره کرد.
رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران افزود: بنیاد شهید و ایثارگران استان تهران نیز می تواند در استفاده بیشتر دانشجویان شاهد و ایثارگر از این دوره ها حمایت خود را اعلام کند.
در ادامه جلسه، حمید علی صمیمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران نیز به موضوع تعاملات فرهنگی با دانشگاه، تقویت بنیه علمی و ارائه خدمات مشاوره ای اشاره کرد و از تلاش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران در پرداخت به موقع شهریه ها به دانشگاه خبر داد.

** گردهمایی مدیران کرسی های زبان و ادبیات فارسی دانشگاههای جهان
گردهمایی مدیران کرسی های زبان و ادبیات فارسی و ایرانشناسی دانشگاه ها و مراکز علمی خارج از کشور 28 و 29 دی ماه در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می شود.
در این گردهمایی 250 نفر از مدیران کرسی های زبان و ادبیات فارسی و ایران شناسان از 40کشور دنیا و مدیران گروه های آموزشی دانشگاه های داخل کشور حضور دارند.
این نشست دو روزه توسط وزارت علوم و با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می شود.
بررسی وضعیت آموزش زبان فارسی در کشورهای مختلف و هم اندیشی برای تبادل تجربیات و دیدگاه های مدیران کرسی های آموزشی، استادان و ایران شناسان به منظور بررسی نقاط ضعف و قوت از اهداف این گردهمایی بشمار می رود.
ارائه گزارش ملی از وضعیت زبان فارسی و ایرانشناسی در دانشگاه ها و مراکز علمی کشورهای مختلف، هم اندیشی در زمینه سرفصل های درسی کرسی های زبان فارسی و ایرانشناسی در دانشگاه ها و مراکز علمی خارج از کشور و هم اندیشی در زمینه منابع درسی و آموزشی در کرسی های زبان فارسی دانشگاه ها و مراکز علمی خارج از کشور از محورهای برگزاری این گردهمایی است.

** دبیرخانه مرکزی وزارت علوم در میان دبیرخانه های نظام اداری کشور مقام دوم را کسب کرد
براساس بررسی های کارشناسی معاونت پشتیبانی و تحول اداری ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به سبب تلاش برای حذف تدریجی کاغذ، بهبود فرایندها، سرعت و سهولت در گردش مکاتبات و بکارگیری فناوری های نوین طی یک سال اخیر، مقام دوم را بین وزارتخانه ها و سازمان های کشور کسب کرد.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، در همایش مدیران فناوری اطلاعات و دبیرخانه های نظام اداری کشور که با حضور تمامی وزارتخانه ها ،سازمان ها، استانداری ها، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برگزارشد، دبیرخانه مرکزی وزارت علوم مقام دوم را در سطح کل کشور به دست آورد.
در این همایش از سند تحول مکاتبات اداری کشور رونمایی شد.

** آغاز ثبت نام در بزرگترین فستیوال دانش آموزی کشور از 15 دی ماه
همزمان با پنجاهمین سالگرد تأسیس دانشگاه صنعتی شریف، پوستر بیستمین دوره مسابقات ملی آموزشی نوآوری و ابتکارات دانش آموزی شریف (نادکاپ شریف)، ششمین یادواره شهدای جهاد علمی، رونمایی شد؛ ثبت نام در این مسابقه از 15 دی ماه آغاز و تا 25 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
به گفته محمد وثوقی وحدت، دبیر نادکاپ شریف و استادیار دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف، این مسابقات به منظور شناسایی و هدایت استعدادهای دانش آموزان، پرورش خلاقیت و نوآوری، ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس و تقویت هویت ملی و فرهنگی با تأکید بر کشف نیازها و توانمندی های علمی و عملی داخلی، در تجربه یک کار گروهی شیرین در 12 و 13 اسفندماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.
این مسابقات و جشنواره که بزرگترین فستیوال دانش آموزی کشور در حوزه علوم نوین با رویکرد نوین STEM و PBL (آموزش پروژه محور) است، با حضور بیش از دو هزار دانش آموز از حدود 100 شهر کشور در بیش از 40 بخش متنوع، در رشته های نانو، رباتیک و میکرو -الکترونیک، هوافضا، زیست فناوری، نجوم، ماشین های سوخت شیمیایی، برنامه نویسی اندروید و پروژه های دانش آموزی در تمامی مقاطع تحصیلی برگزار خواهد شد.
دانشگاه صنعتی شریف به عنوان معتبرترین برند دانشگاهی ایران در حوزه علوم مهندسی، مهمترین حامی معنوی این مسابقات است و حضور اساتید دانشگاه در شورای سیاستگذاری و دانشجویان دانشگاه در کمیته علمی و تیم اجرایی مسابقات، مطمئنا فضای مسابقات را به منصه ظهور و بروز خلاقیت و نوآوری دانش آموزان در این فضای آموزشی پراهمیت تبدیل خواهد کرد.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وبسایت این مسابقات به آدرس؛ www.nadcup.ir مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *