مقدمات عملیاتی شدن طرح آمایش آموزش عالی در دست اجراست

مقدمات عملیاتی شدن طرح آمایش آموزش عالی در دست اجراست

در این طرح آموزش عالی هر منطقه با توجه به مزیت ها، هرم جمعیتی و رشته های مورد نیاز آن مشخص می شود.

وی اضافه کرد:همچنین ارتباط دانشگاههای هر منطقه نیز درچارچوب این طرح ساماندهی و مشخص خواهد شد که این امر به گرفتن هدفمند دانشجو برای رشته های تحصیلی کمک می کند.
وی دربخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: هم اکنون از مجموع چهار میلیون و 800 هزار دانشجوی مشغول به تحصیل در بخشهای دولتی و غیر دولتی کشور 700 هزار نفر دانشجویان روزانه هستند و با هزینه دولت تحصیل می کنند.
رئیس سازمان امور دانشجویان بیان کرد: سایر دانشجویان نیز در مراکز شبانه دولتی، فنی و حرفه ای، علمی و کاربردی پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی مشغول تحصیل هستند.
صدیقی ادامه داد: یک سری دانشگاههای دولتی مانند پیام نور و علمی و کاربردی نیز وجود دارد که هزینه آنها از محل شهریه پرداختی دانشجویان تامین می شود.
وی افزود: خوابگاه، تغذیه، تربیت بدنی و مرکزهای مشاوره از جمله موضوع هایی است که در حوزه خدمات دانشجویی داخل کشور مورد بررسی قرار می گیرد.
صدیقی ادامه داد: در بخش خوابگاههای مجردی نسبت به متقاضیان ظرفیت متناسبی وجود دارد ولی با این وجود درصد کمی از آنها نیز در خوابگاههای خودگردان اقامت دارند.
وی یادآور شد: هم اکنون در دانشگاههای وابسته به وزارت علوم 250 هزار نفر ظرفیت پذیرش خوابگاهی داریم که تا پایان برنامه ششم توسعه 75 هزار ظرفیت دیگر نیز به آن افزوده خواهد شد.
صدیقی ادامه داد: با تحقق این مهم در موضوع خوابگاهها به شرایط مطلوبی خواهیم رسید.
وی اظهار داشت: در حوزه دانشگاههای غیردولتی خوابگاهها از طریق دانشگاه مادر هر استان صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *