زمینه های همکاری میان دانشگاه بلوچستان پاکستان و دانشگاه های ایران بررسی شد

به گزارش ایرنا، در این دیدار که مورد استقبال گرم طرف پاکستانی قرار گرفت، ‘محمد رفیعی’ پیشنهادهایی را درباره همکاری های آینده در زمینه های علمی-آموزشی و تبادل استاد و دانشجو بین این دانشگاه ها به دکتر ‘جاوید اقبال’ رئیس دانشگاه بلوچستان مطرح کرد که مورد استقبال وی قرار گرفت.
طرف پاکستانی در این ملاقات برای اعزام دانشجویان سطح دکترا و فوق لیسانس دانشگاه بلوچستان برای تکمیل پایان نامه به دانشگاه سیستان و بلوچستان زابل اعلام آمادگی و تاکید کرد که این آمادگی وجود که در آینده بسیار نزدیک این دانشجویان را به دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان ایران اعزام کند و درهمین راستا، یک فهرست هشت نفر از دانشجویان دانشگاه بلوچستان نیز تحویل طرف ایرانی شد.
دو تفاهم نامه مربوط به 9 سال قبل در خصوص همکاری میان این دانشگاه ها وجود دارد که بنا به دلایل مختلف، هیچ کدام از آن ها تا امروز اجرایی نشده است .
دانشگاه بلوچستان بزرگترین دانشگاه این ایالت پاکستان است که 80 دانشکده و کالج این ایالت زیر نظر این دانشگاه است. این دانشگاه دارای بیش از 500 استاد و عضو هیات علمی است و یک بخش بزرگ تحت عنوان ایران شناسی در این دانشگاه قرار دارد.
بخش زبان فارسی این دانشگاه نیز حدود 100 دانشجو شامل 30 دانشجو در سطح لیسانس و فوق لیسانس و هشت دانشجو در سطح دکترا دارد.
در این ملاقات قرار شد گزارش کاملی از وضعیت بخش ایران شناسی و کرسی زبان فارسی این دانشگاه به سرکنسولگری ایران در کویته داده شود و ظرف 10 روز آینده رئیس دانشگاه به همراه هیاتی از مسئولان و اساتید آن برای ادامه گفت و گوها، در محل سرکنسولگری کشورمان در کویته حضور خواهند یافت.
محمد رفیعی سرکنسول کشورمان در کویته ملاقات با رئیس دانشگاه بلوچستان را بسیار مفید ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که بتوان در زمینه های تبادل دانشجو و استاد و همچنین فعال تر کردن بخش زبان فارسی دانشگاه بلوچستان و بخش ایران شناسی آن که یک کتابخانه مستقل از کتاب های فارسی و منبع در این بخش وجود دارد، گام های موثر و مفید برداشته شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *