آثار دانشجویان هنر قابلیت حضور در نمایشگاه های بین المللی دارد

آثار دانشجویان هنر قابلیت حضور در نمایشگاه های بین المللی دارد

محمود کارگر روز یکشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه گروهی 6 دانشجوی این دانشگاه در نگارخانه رسام، با تاکید بر کیفیت بسیار بالای آثار ارائه شده، در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی  کنکوری

اظهار کرد: مهمترین دلایل بالابودن کیفیت این آثار، برخورداری این دانشجویان از امکانات و تجهیزات کارگاهی دانشگاه هنر، انگیزه بالا و پشتکار است.

وی افزود: با توجه به اینکه این نمایشگاه به عنوان نخستین تجربه تخصصی دانشجویان صنایع دستی گرایش سرامیک دانشگاه هنر است، باید گفت که این نمایشگاه بسیار موفق بوده است.

کارگر در ادامه درباره اقتصاد صنایع دستی و سودآوری رشته سرامیک گفت: هنر سرامیک در ایران از قدمت و پشتوانه باستانی و تاریخی برخوردار است و از گذشته های دور در رده های اول دنیا قرار داشته است، اما در چند دهه اخیر به دلیل بی توجهی و نبود حمایت ها و پشتیبانی های لازم، دچار افت شده است.

وی با بیان اینکه در 10 سال اخیر تمایل زیادی از سوی جامعه به ویژه نسل جوان به هنر سرامیک ابراز و مشاهده می شود، افزود: برخی از جوانان دانشجو، این رشته را به عنوان یک هنر و شغل آینده خود پذیرفته و به آن عشق می ورزند؛ که این نوید دهنده احیای گذشته درخشان و آینده بسیار روشن این رشته در ایران است.

وی تصریح کرد: چون هنر سرامیک از دو جنبه کاربردی و هنری برخوردار است و با هزینه کمتری تهیه می شود، در سبد فرهنگی خانواده های ایرانی جایگاه بهتری نسبت به دیگر هنرها دارد.

در نمایشگاه گروهی سرامیک دانشجویان دانشگاه هنر که در نگارخانه رسام تهران به نمایش درآمد ، 32 اثر سفالگری ابتکاری پنج دانشجوی دختر و یک دانشجوی پسر رشته صنایع دستی با گرایش هنر سرامیک این دانشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت و با استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان رو به رو شد و در پایان 75 درصد از آثار ارایه شده توسط

بازدید کنندگان خارجی خریداری شد.

مدیر موسسه مطالعات جامع هنر و نگارخانه ‘برسام’ ، محل برگزاری این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفته بود؛ فروش 75 درصدی این نمایشگاه به بازدیدکنندگان خارجی رکوردی جدید و دور از ذهن در صنعت هنر حجمی در سطح ایران است.

مرضیه سادات قاری، یاسمن شمس الدینی، سهیلا کاویانی، زینب عابدیان، عطیه کلاهچیان و آرمین حق نژاد، دانشجویانی بودند که آثار آنها در این نمایشگاه به نمایش در آمد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *