سفر روسای ۱۲ دانشگاه و پژوهشگاه اتریش به ایران

 

سفر روسای ۱۲ دانشگاه و پژوهشگاه اتریش به ایران

 

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل از سفر هیات بلند پایه دانشگاه های کشور اتریش به ایران خبرداد که در این سفر، رئیس آژانس همکاری های بین المللی اتریش و روسای ۱۲ دانشگاه حضور خواهند داشت.

حسین سالار آملی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در راستای توسعه دیپلماسی علمی بین دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و کشور اتریش، هیات بلند پایه اتریشی مرکب از رئیس آژانس همکاری های بین المللی کشور اتریش، معاون وزیر کشور اتریش و روسا و نمایندگان ۱۲ دانشگاه و پژوهشگاه اتریش اواخر ماه جاری وارد ایران می شوند.

وی ادامه داد: برنامه های مقدماتی برای چگونگی بهره گیری این تبادل و نشست روسای دانشگاه ها با یکدیگر، تعیین همکاری علمی بین دانشگاه های ایران و اتریش در نشستی که سفیر کشور اتریش با دکتر سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل داشتند، برنامه ریزی و یک بار دیگر بررسی شد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل افزود: دانشگاه های هنر کشور اتریش و دانشگاه های همکار در علم و صنعت مرتبط با صنایع نفتی، علوم پایه و مهندسی، این هیات بزرگ علمی و فناوری اتریشی را همراهی می کند.

وی درباره اینکه کدام دانشگاه مادر مسئولیت همکاری با دانشگاه های اتریشی را خواهد داشت افزود: دانشگاه مادر همکار با دانشگاه های کشور اتریش، دانشگاه خوارزمی در نظر گرفته شده و در کنار دانشگاه مادر، دانشگاه هنر تهران، دانشکده نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه های متعددی دیگری نیز در نظر گرفته شده اند که جلساتی را تشکیل داده و برنامه ریزی درازمدت داشته باشند.

وی درباره پیش بینی پروژه های علمی و فناوری بین دانشگاه های کشور ایران و اتریش افزود: دو طرف پیشنهاد کرده اند سالانه ۲۰۰ هزار یورو طرف ایرانی و ۲۰۰ هزار یورو طرف اتریشی برای پروژه های علمی و فناوری بین دو کشور سرمایه گذاری کنند.