اخذ مجوز پذیرش دانشجوی خارجی در پردیس کیش دانشگاه شریف

اخذ مجوز پذیرش دانشجوی خارجی در پردیس کیش دانشگاه شریف

اخذ مجوز پذیرش دانشجوی خارجی در پردیس کیش دانشگاه شریف

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا ، علی سلک غفاری چهارشنبه شب در نشستی با حضور مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، درمورد اخذ این مجوز گفت: هفته گذشته توانستیم مجوز پذیرش دانشجوی خارجی را از سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اخذ کنیم .
وی افزود : به همین منظور از مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای بازدید از امکانات و زیرساخت های دانشگاه دعوت کردیم .
غفاری جذب دانشجوی خارجی در کشور را از اولویت های وزارت علوم که به مناطق آزاد تکلیف شده است عنوان کرد و گفت: به دلیل برخورداری مناطق آزاد از ظرفیت های ویژه همچون نیاز نداشتن به ویزا و تردد اتباع خارجی و زیرساخت های خوب آموزشی در پردیس های دانشگاه تهران و صنعتی شریف این امکان فراهم شده است که بتوان دانشجوی خارجی جذب کرد.
وی با یاد آوری اینکه پردیس صنعتی شریف از سال ۸۳ فعالیت خود را در کشور آغاز کرده افزود : این نخستین پردیس بین الملل تاسیس شده است که بر مبنای برنامه چهارم توسعه در منطقه آزاد کیش مستقر شده که از ابتدا رسالت آن جذب دانشجوی خارجی بوده است.
رئیس پردیس صنعتی شریف با بیان اینکه زیر ساخت ها بتدریج فراهم شده اظهار کرد :امکان تدریس به زبان انگیسی ، جذب استادان خوب که امکان تدریس به زبان انگلیسی دارند ،ایجاد فضای کالبدی در حد دانشگاه های استاندارد،ایجاد فضای کالبدی برای آزمایشگاه های آموزشی و پژوهشی در حد استاندارد، امکان برگزاری دوره های مشترک بین المللی با دانشگاه های مطرح دنیا از مواردی است که در چند سال گذشته بخشی از آنها محقق شده است.
علی سلک غفاری تصریح کرد : با توجه به فضا و مجوزهای صادر شده ، پردیس شریف در تلاش است تا با قدرت و سرعت بالا ضمن جذب دانشجوی خارجی به ایجاد گروههای مشترک که می تواند گام موثری در این راستا باشد اقدام کند .
پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف دارای دو دانشکده مستقل مهندسی و علوم و مدیریت است.
از ۷۵۰ دانشجوی درحال تحصیل این دانشگاه ۱۳۵ نفر در مقطع دکتری ، ۴۷۰ نفر کارشناسی ارشد و ۱۴۵ نفر در مقطع کارشناسی هستند.
این نشست با حضور رئیس ، معاونان این پردیس و جمعی از استادان در سالن شورا این دانشگاه برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *