تداوم حیات دانشگاهی بستگی به جریان نظریه پردازی دارد

تداوم حیات دانشگاهی بستگی به جریان نظریه پردازی دارد

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از خبرنگار فرهنگی ایرنا، حسین سلیمی روز دوشنبه در نخستین اجلاس سراسری کمیته های دستگاهی بررسی چالش ها و راهکارهای حمایت از گسترش توصیه ها در حوزه علوم انسانی و معارف دینی اظهار داشت: هرچند نیازمند حرکت به سوی دانشگاههای کارآفرین هستیم، اما نباید بسیاری از کارکردهای مراکز علمی را فقط به تربیت حرفه و فن اختصاص دهیم.
وی گفت: جریان نظریه پردازی جامعه ایرانی را به بازاندیشی و کارگرد دانشگاه رهنمون می کند.
رییس دانشگاه علامه طباطبایی افزود: این جریان می خواهد دانشگاهها فقط دارالفنون نباشد و اکنون شاهدیم که 60 درصد اساتید علوم انسانی عملا به تکرار سخن دیگران می پردازند.
وی خاطرنشان کرد: اگر این جریان دانشگاهی گره های معرفتی را باز نکند عملا تبدیل به مترجمی ناقص برای نظریات دیگران خواهد شد و به جای اینکه به دانشجویان هنر اندیشه ورزیدن آموزش دهند آنها را فقط به مترجم ناقص تبدیل خواهند کرد.
سلیمی یادآور شد: این امر سبب خواهد شد که دانشجویان از طرح یک پرسش از جامعه علمی خودشان هم ناتوان باشند و راهی برای یافتن شیوه های جدید برای حل مشکلات در حوزه های علوم انسانی پیدا نکند.
رییس دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: جریان نظریه پردازی سبب دگرگونی ماهیت دانشگاه ها در جامعه می شود و حیات آینده کشور به چگونگی برداشت و فهم ما از بیناد دانشگاه ها و مقوله اندیشیدن و تربیت افراد تحصیل کرده بستگی دارد.
وی گفت: دانشگاه علامه طباطبایی اهتمام ویژه ای به نظریه پردازی داشته و برهمین اساس شورای اصلی برای سازمان دهی و حمایت و برنامه ریزی توصیه ها در دانشکده های مختلف این دانشگاه را راه اندازی کرده است.
وی گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی داریم و باید نظریه پردازی را به جریان اصلی آموزش و پژوهش در دانشگاه ها ایجاد کنیم.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *