روایت رییس دانشگاه صنعتی شریف از دیدار نخبگان با رهبر معظم انقلاب

روایت رییس دانشگاه صنعتی شریف از دیدار نخبگان با رهبر معظم انقلاب

روایت رییس دانشگاه صنعتی شریف از دیدار نخبگان با رهبر معظم انقلاب

محمود فتوحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا اظهار کرد: جلسه روز گذشته (دوشنبه) دانشجویان مدال آور المپیادهای بین المللی و داخلی صنعتی شریف با رهبر معظم انقلاب بسیار ارزشمند بود.
وی گفت: دانشجویان نخبه صنعتی شریف در این دیدار تمایل داشتند که مدال های المپیادی خود را به حضرت آیت الله خامنه ای اهدا کنند.
رییس دانشگاه صنعتی شریف افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار توضیحاتی در خصوص رشد علمی کشور و فعالیت های دانشجویان ارائه فرمود و تاکید به افزایش گفتمان علمی داشتند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار توصیه هایی خطاب به دانشجویان داشتند که یکی از آنها تلاش علمی بود.
فتوحی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که رشد علمی در کشور علاوه بر اینکه نباید کند شود بلکه باید با همت دانشجویان و اهالی علم و فناوری روز به روز گسترش یابد.
وی تصریح کرد: تعهد دینی و انقلابی یکی دیگر از توصیه های حضرت آیت الله خامنه ای بود و ایشان فرمود که نیاز است تا فعالیت های علمی توامان با ایمان و عمل اسلامی باشد.
رییس دانشگاه صنعتی شریف یادآور شد: ایشان با اشاره به رشد علمی در کشورهای غربی فرمود که بررسی جوامع آنها نشان می دهد که لزوما فعالیت های صرفا علمی خوشبختی نمی آورد.
وی اظهار داشت: حضرت آیت الله خامنه ای بر این باور بودند که جوامع غربی به سبب رشد ناکافی اخلاق با مشکلات عدیده ای مواجه است هرچند که از لحاظ فعالیت های علمی گام های فراوانی برداشته اند.
رییس دانشگاه صنعتی شریف گفت: ثبات و ایستادگی در راه دین و انقلاب یکی دیگر از توصیه های ایشان به دانشجویان در این دیدار بود.
وی افزود: همچنین در این دیدار برخی از دغدغه های دانشجویان در زمینه های مختلف علمی به ویژه اشتغال بعد از فارغ التحصیلی بیان شد.
وی ادامه داد: این دیدار گرم و صمیمی حدود یک ساعت و نیم طول کشید و ایشان ضمن تشویق دانشجویان نخبه کشور، توصیه هایی را نیز به آنان ارائه فرمود.
فتوحی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره دانشجویان نخبه متدین و انقلابی را تشویق کرده اند و دیدار روز گذشته نیز سبب دلگرمی هرچه بیشتر دانشجویان شد.
به گزارش ایرنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز گذشته(دوشنبه) با جمعی از نخبگان و مدال آوران علمی دانشگاه صنعتی شریف دیدار کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای دیدار با جمعی از نخبگان جوان علمی کشور را، باز شدن پنجره‌ای به سوی یک باغ دلگشا و ورود هوای تازه، و فروزان ‌تر شدن امیدها به تحقق اهداف والای نظام و کشور، توصیف کردند و گفتند: جوانان مومن و انقلابی را بسیار دوست دارم و از آنان پشتیبانی می کنم.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *