100 طرح عمرانی دهه فجر در دانشگاه های پیام نور بهره برداری می شود

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، فیصل حسنی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران در شهرکرد اظهار کرد: احداث ساختمان های فرهنگی، مساجد، کتابخانه، آزمایشگاه، فناوری اطلاعات (آی تی) و سایت رایانه ای از جمله طرح های عمرانی قابل بهره برداری در دانشگاه های پیام نور است.
وی افزود: سال گذشته 110 طرح در دانشگاه های پیام نور کشور بهره برداری شد و امید است مابقی طرح های در دست اجرا نیز تا سال 96 بهره برداری شود.
حسنی در زمینه میزان اعتبار دانشگاه پیام نورکشور برای توسعه و تکمیل فضاهای فیزیکی و آموزشی بیان کرد: میزان اعتبار مورد نیاز برای کل طرح های این دانشگاه 2 هزار و 800 میلیارد ریال برآورد می شود که یکهزار و 300 میلیارد ریال آن تخصیص داده شده است.
وی ایجاد فضای شادابی و نشاط برای دانشجویان را از اولویت های اصلی دانشگاه پیام نور در سال های آتی عنوان کرد و گفت: در این راستا محوطه سازی، تکمیل فضاهای آموزشی، تکمیل فضا و افزایش رشته های ورزشی در دستور کار این معاونت قرار دارد.
حسنی، ساخت کارگاه و آزمایشگاه های ملی در تمامی استان ها با همکاری مسئولان استانی را از اولویت های این دانشگاه برشمرد.
معاون اداری، مالی وعمرانی دانشگاه پیام نور در سفر به چهارمحال وبختیاری از اختصاص 23 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح های دانشگاه پیام نور شهرکرد خبر داد و افزود: 13 میلیارد ریال آن امسال و مابقی سال آینده تامین می شود.
حسنی، همچنین افزود: دولت یازدهم برای تجهیز کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه های پیام نور حدود 180میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است که پنج میلیارد ریال آن به استان چهارمحال و بختیاری تخصیص داده می شود.
وی رتبه دانشگاه های این استان را در بین دیگر استان ها مطلوب عنوان و اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی در دانشگاه های پیام نور چهارمحال وبختیاری حدود 2 برابر نرم کشوری و در حد چهار مترمربع است.
به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه پیام نورچهارمحال وبختیاری نیز در این نشست اظهارکرد: دانشگاه پیام نور نقش بسزایی در توسعه وعدالت آموزشی به خصوص برای افراد فاقد شرایط لازم برای ادامه تحصیل داشته است.
حسینعلی قجری افزود: این دانشگاه در چهارمحال و بختیاری با وجود محرومیت های فراوان، رتبه برتر فرهنگی برای سه سال را به دلیل کارکرد موفق در نشریات دانشجویی، کسب رتبه های برتر در جشنواره های رویش، حجاب وعفاف و نماز در کارنامه عملکرد خود دارد.
وی اظهار کرد: در زمینه های آموزشی و ورزشی نیز این دانشگاه در برخی رقابت ها گوی سبقت را از دیگر استان ها ربوده است.
قجری در ادامه از افتتاح پنج طرح عمرانی در دانشگاه های پیام نور فارسان، لردگان، بروجن، جونقان و اردل همزمان با دهه فجر امسال خبر داد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 500 واحد و مرکز پیام نور در کشور فعال است که 11 واحد آن در چهارمحال و بختیاری استقرار یافته است.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *