دبیر هیات عالی گزینش کشور: تخصص و تقوا لازمه کار گزینش است

دبیر هیات عالی گزینش کشور: تخصص و تقوا لازمه کار گزینش است

دبیر هیات عالی گزینش کشور:

اسدالله وطنی پنج شنبه درهمایش گزینشگران خوزستان در سرسرای دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: اگر بدون تخصص کار گزینش را انجام دهیم درست نیست و مشکلات زیادی ایجاد می شود.
وی افزود: به اندازه همان زمانی که برای کسب تجربه در کارهای دیگر لازم است به همان میزان هم به زمان برای کسب تخصص و تجربه در کارگزینش نیاز داریم.
وطنی با اشاره به پیام امام خمینی (ره) مبنی بر انحلال گزینش قبلی و تشکیل گزینش جدید در سال 1361 گفت: بر این اساس حداقل هر سال یک بار رویکردهای گزینش مرور شوند و تمام ویژگی های مورد تاکید امام راحل بررسی شوند.
دبیر هیات عالی گزینش کشور ادامه داد: از نظر اخلاقی، سخت گیری ها، سهل انگاری ها، تعهد و اخلاق کریمه باید خود را تطبیق دهید.
وی بیان کرد: در هر موردی که لازم است باید خود را تقویت کنید و البته اکثر گزینشگران این کار را انجام می دهند و ویژگی های ایجابی در آنها وجود دارد ولی سلبی در آنها وجود ندارد.
وطنی اضافه کرد: گزینشگران باید درکارخود دقت داشته باشند و میزان تعهد و تعقل درانجام کارهای خود را در نظر بگیرند.
دبیر هیات عالی گزینش کشور با اشاره به بند سه سیاست های کلی در مورد گزینش گفت: در این بند به بهبود معیارها و روزآمدی روشها تاکید شده است و بر اساس قانون ابعاد اعتقادی، اخلاقی و سیاسی باید در موردافراد احراز شود.
وی ادامه داد: هیچ کس نمی گوید گزینش نباید باشد اما در مورد چگونگی انجام آن باید به خوبی تشخیص داد که بتوانیم در هر زمان با توجه به امکانات تصمیم صحیح را اتخاذ کنیم.
دبیر هیات عالی گزینش کشور افزود: همچنین بر اساس بند سه سیاست های کلی، برای بهبود معیارهای گزیشن کارگروهی تشکیل شده است و ضوابط و معیارهای حاکم بر گزینش اصلاحاتی صورت گرفت.
وی گفت: از اساتید متعهد در رشته های روانشناسی و علوم تربیتی و علمای مطلع و آشنا به مسائل گزینش و حقوقدان ها در این کارگروه دعوت شده و برای جلسه آینده هیات عالی برای تصویب و تائید آماده شده که در صورت تائید به صورت آزمایشی به مرحله اجرا می رود.
وطنی اظهار کرد: در بعد روز آمدی روشها، در مورد پرونده ها افرادی برای بررسی چگونگی الکترونیکی کردن پرونده ها با رعایت تمام مسائل امنیتی همراه مشورت با همه افراد صاحب نظر مامور شده اند.
دبیر هیات عالی گزینش کشور گفت: برای مصاحبه وتحقیق نیز کارگروه تشکیل شده و از بهترین مصاحبه گران استفاده شده و از نظرات علما برای جلوگیری از رفتن به سمت جنبه های اشتباه بهره گیری می شود.
وی در زمینه اقدامات انجام شده در راستای ارتقای جایگاه گزینش بیان کرد: در این زمینه کارگروهی با ابعاد مادی و معنوی در حال تشکیل است و نیروها و مقدمات اولیه آن فراهم شده است .
وطنی اضافه کرد: دوره های آموزشی توسط کارگروه آموزشی در دست انجام و نوع آموزش و روش های آن از نوع کارگاهی، عملی و تئوری مطرح است.
دبیر هیات عالی گزینش کشور ادامه داد: سامانه جامع گزیشن در حال انجام مراحل آزمایشی است و در سازمان های بزرگ مانند دانشگاهها، وزارت بهداشت و وزارت علوم باید تسریع یافته وناهماهنگی ها از بین برود.
15دی ماه سال 1361 سالروز تشکیل گزینش به فرمان امام خمینی (ره) است.
دراین آئین استاندار خوزستان وجمعی از مسئولان استانی، اساتید و نمایندگان گزینش ادارات حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *