هدف نامه

از بین مدارکی که برای ارائه درخواست پذیرش به دانشگاه های خارج از کشور مورد نیاز است انگیزه نامه یا هدف نامه ( SOP ) است. این مورد از مواردی است که اکثر متقاضیان تحصیل در خارج برای اخذ پذیرش دانشگاه به آن نیاز دارند. هدف از نگارش هدف نامه این است که دانشگاه شناخت بیشتری از علائق فرد برای ادامه تحصیل در یک رشته خاص پیدا کند و بررسی کند که آیا دلایل او برای انتخاب این رشته منطقی است یا نه. در بسیاری از موارد اتفاق می افتد که دانشگاه تمام مدارک دیگر را پذیرفته، حتی پذیرش را نیز ارائه می کند اما هدف نامه هنوز توسط دانشگاه و اداره پذیرش مورد تایید واقع نشده و در یکی از پیش شرط های (condition) ارائه پذیرش قطعی (unconditional) ذکر شده است. بنابراین اهمیت نگارش یک هدف نامه خوب در اخذ پذیرش در این جا نمایان می شود.
در نگارش انگیزه نامه (SOP) باید مواردی مانند دلیل انتخاب این دانشگاه خاص، دلیل انتخاب این رشته، برنامه های آینده، و تاثیر دوره مورد نظر در آینده شما و اثبات شایستگی شما برای پذیرفته شدن در این دوره ذکر شود.
در این مجموعه سعی کرده ایم تا با گردآوری هدف نامه های تایید شده توسط دانشگاه های مختلف جهان متقاضیان تحصیل در خارج را در جهت نگارش یک هدف نامه مناسب و قوی کمک کنیم.