بیش از300 تن ازاستادان دانشگاه های کشور شاگرد مرحوم شریعتمداری بودند

محمود عابدی» روز پنجشنبه در مراسم تشییع پیکر استاد فقید دکتر علی شریعتمداری که در دانشگاه خوارزمی و با حضور شخصیت های لشکری و کشوری برگزار شد ، افزود: مرحوم شریعتمداری استادی نمونه و بی نظیر در زمینه ادب و آموزش بود.
وی گفت: دانشگاه خوارزمی دارالمعلمین و مدرسه ملک الشعرای بهار ، استاد جلاالدین همایی و دانشسرای عالی است و غذای فرهنگی کشور از این مکان تامین می شود، لذا به احترام مرحوم دکتر شریعتمداری مرد دانش و عمل، امروز سیاه پوش شده و در غم فراغ آن یار سفرکرده در سوگ نشسته است.
عابدی افزود: دکتر شریعتمداری از عزت پروران فرهنگی کشور بود و الگویی برجسته در صحنه تعلیم و تربیت اساتید و دانشجویان برای سال های متمادی به شمار می رود.
ب دکتر «ولی الله فرزاد» از اساتید ادبیات و زبان فارسی دانشگاه خوارزمی دیگر سخنران این مراسم بود که گفت: دکتر علی شریعتمداری استاد روانشناسی تربیتی بود و در سال 1341 نخستین کتاب تربیتی خود را در شیراز تالیف و آماده کرد.
وی افزود: این شخصیت علمی کشور و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از شخصیت های متدین و بسیار پرکار بود و برای فعالیت هایی که انجام می داد، اهمیت بسیاری قائل بود و همیشه خدمت به مردم را سرلوحه کارهای خود قرار می داد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم ابیاتی از محمدرضا شفیعی کدکنی از اساتید زبان و ادبیات فارسی دانشگاه خوارزمی در توصیف دکتر علی شریعتمداری خوانده شد.
در مراسم تشییع مرحوم شریعتمداری که یکی از چهره های ماندگار علمی کشور و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بود، شخصیت های کشور و لشکری از جمله سردار رحیم صفوی ، غلامعلی حداد عادل ، احمدی آشتیانی وزیر آموزش و پرورش ، تسلیمی قائم مقام وزیر علوم ، عبدالله جاسبی ، علی خدایی ، حجج الاسلام رشاد ، دعایی ، احمدی و بسیاری از استادان و دانشجویان دانشگاه های کشور حضور داشتند.
مرحوم علی شریعتمداری روز بیستم دی ماه در سن 93 سالگی به دلیل کهولت سن در شهر شیراز فوت کرد و امروز پنجشنبه پس از مراسم تشییع در دانشگاه خوارزمی به گلزار بهشت زهرا (س) انتقال داده و در قطعه 110 در جوار همسر مکرمه اش به خاک سپرده شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *