پرداخت 6 هزارو700 میلیارد ریال وام دانشجویی درسال 95

پرداخت 6 هزارو700 میلیارد ریال وام دانشجویی درسال 95

پرداخت 6 هزارو700 میلیارد ریال وام دانشجویی درسال 95

ذوالفقار یزدان مهر روز شنبه در حاشیه بازدید از خوابگاه های دانشجویی دانشگاه یاسوج در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که میزان پرداخت وام های دانشجویی در سال 93 و 94 نیز به ترتیب افزون بر 2 هزار و 600 و سه هزار و 700 میلیارد ریال بود.
وی تعداد خوابگاه های موجود و ملکی وزارت علوم در سراسر کشور را افزون بر یکهزار و 16 مورد ذکر کرد و گفت: علاوه بر این تعداد 320 خوابگاه با ظرفیتی افزون بر 80 هزار دانشجو نیز به صورت استیجاری و غیر دولتی هستند.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت که با توجه به بررسی های انجام شده حدود 300 خوابگاه با ظرفیتی افزون بر 75هزار دانشجو با کمبود خوابگاه مواجه هستند.
وی تصریح کرد که با توجه به منع خوابگاه سازی در قانون برنامه پنجم توسعه، وزارت علوم با استفاده از تسهیلات ویژه در قالب رهن توانست بخشی از کمبود فضاهای خوابگاهی را با کمک بخش خصوصی مرتفع کند.
وی ابراز داشت که دولت افزون بر 250 میلیارد ریال را در بودجه سال 96 برای حل مشکل کمبود این تعداد فضای خوابگاهی در کشور پیش بینی کرده که وزارت علوم نیز مبلغی به همین میزان را به آن اضافه خواهد کرد.
یزدان مهر گفت که این مبلغ به صورت یارانه و تسهیلات با سود پایین در اختیار بخش خصوصی برای تامین کمبود فضاهای خوابگاهی دانشجویان قرار می گیرد که با تحقق این مهم شاهد رونق در زمینه خوابگاه های دانشجویی از سال آینده خواهیم بود.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در بازدید از چند خوابگاه دانشجویی دانشگاه یاسوج و گفت و گو با دانشجویان از نزدیک با مشکلات، دغدغه ها و کمبودهای موجود در این خوابگاه ها آشنا شد.
یزدان مهر البته ریشه تمامی مشکلات و کمبودها را در خوابگاه های شهر یاسوج منوط به تامین فضای فیزیکی مناسب دانست.
محمود رضا رحیمی رئیس دانشگاه یاسوج نیز تعداد خوابگاه های موجود و ملکی این دانشگاه را هشت مورد با ظرفیتی افزون بر یکهزار و 100 نفر ذکر کرد.

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *