70هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می کنند

به گزارش ایرنا عباس قنبری سه شنبه درهمایش توسعه بالندگی معاونان دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور اظهار داشت: این دانشگاه دارای 700 عضو هیات علمی در سراسر کشور است و 11 هزار مدرس و استاد مدعو نیز با آن همکاری دارند.
وی ادامه داد : 209 بلوک خوابگاهی در 98 پردیس این دانشگاه وجود دارد که درکنار آنها مکان هایی برای مطالعه، فعالیت های صنفی و ورزشی دانشجویان ایجاد شده است.
قنبری اضافه کرد: با راه اندازی سامانه جامع خوابگاهی مشخص شد که بسیاری از امکانات در این خوابگاهها وجود ندارد و در برخی موارد نیز فاصله امکانات بین سرهای دانشجویی بسیار متفاوت است.
معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان افزود: تلاش داریم تا خوابگاه های دانشجویی به سطح مناسبی از امکانات دست یابند و در حد ممکن خدمات مورد نیاز آنها تامین شود.
قنبری در حاشیه این همایش در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص اعتبارهای تملک دارایی در حوزه دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت: نزدیک به 10میلیارد و 500 میلیون تومان برای اعتبار تملک دارایی این حوزه در سال جاری در نظر گرفته شده است که امیدواریم تخصیص یابد.
معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خاطر نشان کرد: این مبلغ بسیار ناچیز بوده و نیاز است از سوی مسئولان و متولیان امر افزایش یابد تا بهتر بتوان خدمات مورد نیاز دانشجویان را ارائه کرد.
وی خاطرنشان کرد: این معاونت وظیفه پشتیبانی از دانشجویان را در طول مدت تحصیل برعهده دارد که باید در راستای وظایف خود و حقوق آنان، شرایط لازم را فراهم سازد.
قنبری ادامه داد: باید زمینه های رفاه، بهداشت، سلامت جسمی و روانی را برای دانشجویان فراهم سازیم زیرا وظیفه تربیت معلم هایی توانمند با شخصیت کامل و موثر برای جامعه را برعهده داریم.
مدیرکل برنامه ریزی، خدمات و رفاه دانشجویی دانشگاه فرهنگیان نیز در این همایش گفت: هرنوع تصمیم گیری و احکام انضباطی صادره در کمیته های انضباطی و شوراهای موارد خاص در آینده فرد موثر بوده که این موضوع باید مد نظر مسئولان قرار گیرد.
خسرو نوری اظهار داشت: این احکام نباید فرد را از اهداف اصلی کمیته های انضباطی و شوراهای موارد خاص که ایجاد محیطی امن و دارای آرامش است دور کند.
وی ادامه داد: اگر بازخواست دانشجویان و احکام صادره بار معنوی، تربیتی و اخلاقی لازم را ندارد باید در آنها تجدید نظر شود.
نوری اضافه کرد: بر اساس پژوهش های صورت گرفته گاهی احکام صادره موجب افزایش بزه و جرم می شود که این نیز ضرورت بازنگری و تجدید نظر را افزایش می دهد.
وی تاکید کرد: رویکردها در کمیته های انضباطی و شورای موارد خاص باید برای بالا بردن امنیت دانشجویان باشد.
3219/6048/ 1200 خبرنگار: عزت الله معمارباشی* انتشاردهنده:علی شریفی

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *