حمایت و تشویق دانشگاهیان پیام نور در امر ازدواج در دستور کار است

حجت الاسلام محمد علی کریمی روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی در بندرگناوه افزود: در این ارتباط طرحی به پیشنهاد دفتر نهاد مطرح و هیات رئیسه دانشگاه آن را تصویب کرد که براساس آن بنا شد کارکنان و استادان در زمینه ازدواج حمایت مالی و معنوی شوند.
وی گفت: بر اساس این مصوبه مبلغ 200 میلیون ریال وام با کارمزد 4 درصد و یک سفر رایگان به مشهد مقدس با امکانات لازم برای هر استادی که عضو هیات علمی و یا کارمندانی که درسال 95 در یک بازه زمانی خاصی ازدواج کنند، درنظر گرفته شد.
وی با بیان اینکه مدت زمان ثبت نام برای این تسهیلات تا پایان ماه جاری است، ادامه داد: این نهاد متولی اجرای این امر مقدس است و تاکنون حدود 60 زوج ثبت نام کردند که به احتمال زیاد مرحله اول اعزام به مشهد در سال جاری است که در یک سری دوره تخصصی آموزشی برای زوج ها درنظر گرفته شده است.
معاون دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور کشور گفت: در بخش دانشجویی نیز نهاد مرکزی عهده دار بحث آموزشی زوج های دانشجو است که به مشهد اعزام و دوره های آموزشی می بینند و هر استان هم جشن های دانشجویی برگزار می کند.
وی اظهارکرد: به همت گروه و مدیر معارف کل دانشگاه پیام نور همه ساله گردهمایی و نشست ارتقای دانش افزایی استادان عضو علمی معارف در مشهد برگزار می شود که در بهمن ماه امسال این برنامه پیش بینی شده است.
کریمی گفت: گردهمایی ارتقا و توانمند سازی ائمه جماعات دانشگاه پیام نوردر مشهد از دیگر برنامه های مهم است که بلافاصله بعد از گردهمایی استادان عضو علمی معارف برگزار خواهد شد.
وی افزود: این نهاد باتوجه به اینکه ائمه جماعات کار اصلی فرهنگی را در مراکز و واحد ها برعهده داشته و به عنوان امام جماعت و هم سخنرانی و ارتباط با دانشجویان نقش آفرینی می کنند، آنان را مورد حمایت قرار خواهد داد.
وی اظهارکرد: ضرورت دارد که ائمه جماعت با فنون جدید و ابزارهای مورد نیاز برای ارتباط با دانشجو آشنا شوند.
معاون دفترنمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور به برنامه های این نهاد در سال جاری اشاره کرد و گفت: در بخش دانشجویی مسابقات فرهنگی و ضیافت دانشجویی در تابستان سال 95 اجرا شد.
وی افزود: این دانشگاه به عنوان تنها دانشگاه در کشور در زمینه ضیافت دانشجویی فعالیت درسال جاری داشته است.
کریمی اظهارکرد: در بخش استادان نیز نشست های مهم در قالب هم اندیشی و هم فکری و کارگاههای فرهنگی و نشست های علمی بویژه در بحث منویات مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی و شعار سال با حضور فعال همه استادان کشور و در سازمان مرکزی به شکل ویدیو کنفرانس اجرا شده است.
وی گفت: در چندین نشست که با عنوان اقتصاد مقاومتی و راهکارهای عملی شدن آن با توجه به منویات رهبری و هم آموزهای دینی با حضور فعال استادان برگزار شد، بازتاب خوبی داشت و امیدواریم در آینده این نشست ها به صورت علمی و گفتمان شدن اقتصاد مقاومتی در دانشگاه تداوم یابد.
معاون دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری اظهار کرد: دبیرخانه دائمی اقتصاد مقاومتی به همت دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور در سازمان مرکزی مستقر شده که استادان و همه خانواده بزرگ دانشگاه پیام نور می توانند مقالات و پیشنهادهای خود را به دبیرخانه دائمی ارسال کنند.
وی افزود: به همت بسیج و نهاد دانشگاه پیام نور چندین جلسه به عنوان مطالبات رهبری برگزار شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به مطالبات رهبری که بسیاری از آنها تحقق نیافته لازم است که دانشگاهیان به عنوان افسران جنگ نرم و فرهیختگان جامعه به این عرصه وارد شوند و آن را در همه زمینه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به منصه ظهور برسانند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

 

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *