مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم: مشارکت دانشجویان در فعالیتهای ورزشی افزیش یافته است

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم: مشارکت دانشجویان در فعالیتهای ورزشی افزیش یافته است

محمد پورکیانی روز یکشنبه در گردهمائی مدیران تربیت بدنی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی منطقه 9 کشور در دانشگاه گناباد افزود: مشارکت دانشجویان دانشگاههای زیرپوشش وزارت علوم در ورزشهای همگانی با افزایش 14 درصدی از شش درصد سال 1391 به 20 درصد در سالجاری رسیده است.
وی توسعه ورزش در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی را از سیاستهای مهم وزارت علوم ذکر و بیان کرد: در بخش توسعه زیرساختها با استانداردهای موجود فاصله داریم و این شکاف باید با برنامه ریزی اصولی کاهش یابد.
مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در پایان برنامه پنجم توسعه باید سرانه فضای ورزشی دانشگاهها به یک و نیم متر می رسید که تحقق نیافته و هم اینک این میزان حدود یک متر است.
وی وضعیت زیرساختهای ورزش بانوان در دانشگاهها را نیز نامطلوب توصیف و بیان کرد: به رغم محدودیتهای اعتباری باید به توسعه کمی و کیفی زیرساختهای این قشر به عنوان مادران آینده توجه بیشتری شود.
پورکیانی همچنین گفت: دانشگاه گناباد به عنوان یک دانشگاه تازه تاسیس، در زمینه توسعه فضاهای ورزشی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
دبیر ورزش دانشگاهها و مراکز آموزش عالی منطقه 9 وزارت علوم، تحقیقات و فناورری نیز در این نشست گفت: گردهمائی مدیران تربیت بدنی این منطقه با هدف بررسی وضعیت ورزش دانشگاهی و طراحی برنامه های جامع برای سال آینده دانشجویان و بررسی مشکلات این بخش برگزار شد.
حمیدرضا طاهری افزود: منطقه 9 کشور از نظر وسعت و تعداد زیاد دانشگاه ظرفیتهای زیادی در بخش ورزش دانشگاهی دارد اما سرانه تعدادی زیادی از دانشگاههای تازه تاسیس آن پایین تر از سطح متوسط کشوری است.
فرماندار گناباد نیز در این نشست گفت: این شهرستان از ظرفیتهای زیادی در بخش دانشگاهی برخوردار است بطور که حدود یک چهارم جمعیت آن را دانشجویان تشکیل می دهند.
محمدعلی نبی پور افزود: تربیت بدنی دانشگاههای گناباد تا حد زیادی مغفول مانده لذا باید زیرساختهای آن تقویت شود.
همچنین امروز مدیرکل تربیت بدنی و مدیر منطقه 9 وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری برای ادای احترام به مقام شهدای آتش نشان حادثه ساختمان پلاسکو تهران و ابراز همدردی با خانواده های آنان با لباس آتش نشانی در این نشست شرکت کرد.
21 دانشگاه و مرکز آموزش عالی استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی تحت پوشش منطقه 9 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دارند.
دو هزار دانشجو و 30 استاد و عضو هیات علمی در 12 رشته و سه دانشکده دانشگاه گناباد مشغول فعالیت هستند.
گناباد با 12 هزار دانشجو و 12 مرکز آموزش عالی در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *