ه دریافت‌کننده بورس تحصیلی «بورسیه» می‌گویند. در فارسی گاه به اشتباه به بورس تحصیلی «بورسیه» نیز گفته می‌شود. این بورس‌ها معمولاً برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی ( کارشناسی ارشد و دکترا) در نظر گرفته می‌شود. امروزه یکی از راه‌های تامین نیروی انسانی در کشورهای توسعه یافته (که معمولاً با کاهش جمعیت روبرو هستند) اعطای بورس تحصیلی است. یکی از مهم‌ترین این بورس ها، بورس تحصیلی اراسموس ماندوس استبراساس دستورالعمل اداره کل بورس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، نفرات اول تا سوم دانش‌آموختگان دورهٔ کارشناسی ارشد، دانشجویان نمونه کشوری در دورهٔ کارشناسی ارشد برابر با آیین‌نامه انتخاب دانشجویان نمونه با تأیید معاونت دانشجویی وزارت علوم و یا معاونت آموزشی وزارت بهداشت، داشتن کتب تألیفی و یا ترجمه شده در زمینه‌های علمی، دارا بودن دست‌کم یک مقاله چاپ شده در مجله‌های علمی-پژوهشی داخل یا خارج از کشور در زمینه‌های علمی، دارا بودن گواهی مجری بودن در انجام طرح‌های تحقیقاتی کاربردی پایان‌یافته مورد نیاز کشور و نیز مخترعان و مکتشفان که اختراعات و اکتشافات آنان در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی به ثبت رسیده باشد، برگزیدگان رتبه‌های اول تا سوم جشنواره‌های خوازمی، فارابی و رازی، ارائه‌دهندگان پیشنهاد سبک‌های هنری کاربردی با تأیید از مراجع ذیربط و مربیان آموزشی و پژوهشی می‌توانند در فراخوان بورس تحصیل خارج از ایران ثبت‌نام کنند.

بورسیه دکتری معماری موسسه ولکس واگن، آلمان

موسسه آموزشی-پژوهشی ولکس واگن، بزرگترین حامی غیردولتی تحقیقات در سرتاسر کشور آلمان می باشد که تا کنون بالغ بر ۴٫۲ میلیارد یورو را به تحقیقات و پژوهش های حوزه ها و رشته های گوناگون تخصیص داده است. این موسسه همواره کوشیده است از تحقیقات و پژوهش های محققان در حوزه های علوم انسانی و اجتماعی و همچنین علوم پایه و فناوری در آموزش عالی حمایت مالی و معنوی نماید.
اکنون، موسسه ولکس واگن تصمیم دارد بورس پژوهشی دکترای حرفه ای معماری را به تمامی دانشجویان (مخصوصا دانشجویان بین المللی و خارجی) عرضه نماید. تمامی دانشجویان و علاقه مندان واجد شرایط می توانند متقاضی دریافت این بورس پژوهشی گردند.

آخرین مهلت ارسال درخواست: ۱۲ اکتبر ۲۰۱۷ (۲۰ مهر ۱۳۹۶)
تاریخ آغاز دوره: سال تحصیلی آتی
محل تحصیل: موسسه آموزشی-پژوهشی ولکس واگن، آلمان
ارزش بورس اعطایی: تامین کلیه هزینه های تحصیل و پرداخت حقوق
شرایط و ضوابط
• دارا بودن مدرک فوق لیسانس در رشته معماری
• ارائه ریز نمرات مقطع فوق لیسانس
• دارا بودن معدل بالای ۸۰ در دروس مقطع فوق لیسانس
• دارا بودن مدرک معتبر زبان انگلیسی
نحوه ارائه درخواست: سامانه پذیرش آنلاین

لینک دانشگاه و دسترسی به اطلاعات بیشتر