استاد دانشگاه عمان: تحمیل نظرات کشوری بر دیگر کشورهای اسلامی، مانع از یکپارچگی جهان اسلام است

استاد دانشگاه عمان: تحمیل نظرات کشوری بر دیگر کشورهای اسلامی، مانع از یکپارچگی جهان اسلام است

استاد دانشگاه عمان: تحمیل نظرات کشوری بر دیگر کشورهای اسلامی، مانع از یکپارچگی جهان اسلام است

به گزارش کنکوری ارشد دکترا به نقل از ایرنا، الحسینی که از سوی دانشگاه نزوی برای ایراد سخنرانی در دانشگاه شهید بهشتی تهران دعوت شده بود، در سالن همایش های ابوریحان بیرونی این دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: روابط بین کشورهای اسلامی نیز باید یک روابط صمیمانه و نه برپایه نزاع و درگیری و تسلط کشوری بر کشورهای دیگر باشد.
وی یادآور شد: باید این دیدگاه از بین برود که کشوری درصدد است تا عقاید و دیدگاه های خود را بر کشورهای دیگر تحمیل کند، اگر چنین اتقافی بیفتد، حساسیت های بین کشورهای اسلامی از بین می رود و روابط حسنه و نیکو خواهد بود.
الحسینی تاکید کرد: آنچه که مسلمانان به آن نیاز دارند، آن است که روابط خود را به مانند کشورهای عضو اتحادیه اروپا، صمیمانه، دوستانه و به دور از نزاع و درگیری کنند.
دومین همایش گفت ‌وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب، روز شنبه با حضور مهمانان داخلی و نمایندگانی از اندیشمندان عرب در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.
دراین اجلاس 85 اندیشمند از کشورهای مختلف عربی از جمله الجزایر، تونس، مصر، مراکش، سوریه، لبنان، عراق، اردن، کویت و عمان حضور داشتند.
این همایش در شش کمیسیون مختلف شامل ظرفیت‌های علمی ایران و جهان عرب ، روابط فرهنگی و ادبی ایران و جهان عرب، عرصه اعتدال و عقلانیت، رسانه، جایگاه زنان اندیشمند ایران و عرب و جوانان ایران و جهان عرب و جایگاه آنان در گفت‌وگوی‌های فرهنگی در دانشگاه‌های شهید بهشتی، فردوسی مشهد، علامه طباطبایی، الزهرا (س)، بین المللی امام خمینی (ره) قزوین و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم، به بیان دیگاه‌های خود پرداختند.
همایش گفت و گوهای فرهنگی و ادبی ایران و جهان عرب روز دوشنبه در مشهد به کار خود پایان داد.
نخستین همایش گفت وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب اردیبهشت گذشته در مقر رسمی آن در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شده بود.
براساس موافقت اعضای شرکت کننده در این گفت و گوها، قرار شده است تا این همایش همه ساله در کشورهای عضو برگزار گردد.
Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *