کارآموزی فارغ التحصیلان برای ورود به بازار کار در18استان آغازشده است

کارآموزی فارغ التحصیلان برای ورود به بازار کار در18استان آغازشده است

کارآموزی فارغ التحصیلان برای ورود به بازار کار در18استان آغازشده است

به گزارش  کنکوری ارشد دکترا به نقل از خبرنگار اقتصادی ایرنا، «عیسی منصوری» روز چهارشنبه در همایش رشد
فراگیر و تاویلی از اقتصاد مقاومتی (رشد اشتغال زا،چالش ها و راهکارها) در مجموعه تلاش، افزود: در شورای عالی اشتغال تصمیم گرفته شد این طرح در سال جاری و در سایر استان ها نیز اجرا شود.
وی افزود: نظام آموزش عالی کشور معطوف به بازار کار نیست، بنابراین تدارک برنامه های مهارتی برای آمادگی فارغ التحصیلان دانشگاهی و دانشجویان سال آخر با توافق هایی با وزارت صنعت، معدن، تجارت، وزارت علوم، تحقیقات وفناوری و کمیته ای مشترک در دستور کار است.
منصوری از آماده سازی نظام جامع اطلاعات بازار کار با همکاران و متخصصان داخل و خارج کشور خبر داد و افزود: این حرکت به منظور برداشتن گام های اولیه برای رونق اشتغال در کشور آغاز شده است.
معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه این همایش به برخی دیگر از مصوبه های شورای عالی کار اشاره و حرکت به سمت رویکردهای جدید اشتغالی و تغییر قواعد سیاست گذاری را از اهداف برگزاری این گردهمایی عنوان کرد.
منصوری افزود: برنامه های این همایش به نحوی تنظیم شده است که با استفاده از تجربه های داخلی و بین المللی و با توجه به تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بتوانیم در حوزه رشد فراگیر به فرایند گفتمان سازی دست پیدا کنیم.
به گزارش ایرنا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همایش یک روزه رشد فراگیر و تاویلی از اقتصاد مقاومتی (رشد اشتغال زا،چالش ها و راهکارها) را با اهداف تبیین ضرورت گذار به رشد اشتغالزا و ضد فقر، بررسی وضعیت کنونی ایران؛ سیاست های اجرا شده و اثرات اقتصادی آن، بررسی تجارب دنیا در حوزه رشد فراگیر، تبیین پیش نیازها و راهکارهای ایجاد شده رشد فراگیر و تبیین مختصات تحول ساختاری مورد نیاز ایران برگزار کرده است.
در این گردهمایی مقام هایی چون «مسعود نیلی» مشاور رییس جمهوری در امور اقتصادی، «علیرضا محجوب» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، فیروزآبادی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، منصوری معاون کار آفرینی واشتغال وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی، میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی و «الساندرو امادیو» نماینده یونیدو در ایران حضور دارند.
در ادامه این همایش نشست های تخصصی برگزار می شود.

 

Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *