ضرورت تسریع صدور مجوز استخدام اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها

ضرورت تسریع صدور مجوز استخدام اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از وضعیت فراخوان، جذب و بازنشستگی اعضای هیئت علمی در این وزارتخانه ارائه کرد و سپس نماینده سازمان برنامه و بودجه، ضمن اعلام آمادگی این سازمان برای صدور مجوز استخدام اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بر اساس مصوبات هیئت عالی جذب و شورای عالی اداری تاکید کرد که این مجوزها در اسرع وقت صادر خواهند شد.

در ادامه جلسه رئیس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به عدم تخصیص ردیف استخدامی به این وزارتخانه، لزوم توجه به این موضوع برای حل مشکل افراد متقاضی را مورد تاکید قرار داد.

سپس معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ توضیحاتی پیرامون توافقات صورت گرفته میان این وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه پیرامون سند توسعه نیروی انسانی و حل مشکل استخدامی کارکنان غیر هیئت علمی این وزارتخانه ارائه کرد.

در ادامه جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی؛ دکتر کی نژاد، رئیس این هیئت ضمن تاکید بر حل مشکل تخصیص ردیف متمرکز استخدامی، نیاز به الگوی مدون در جذب نیروی انسانی با توجه به نوع دانشگاه و مرکز آموزشی و ضوابط آمایش آموزش عالی را مورد تاکید قرار داد. سپس رئیس سازمان دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توضیحاتی پیرامون جایابی و جذب تعداد زیادی از فارغ التحصیلان راتبه (بورسیه) ارائه کرد.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پایان جلسه ۱۴۸ هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی؛ تعدادی از اعضای هیئت‌های اجرایی جذب و کارگروه‌های صلاحیت عمومی دانشگاه‌های صنعت نفت، آیت الله بروجردی، کشاورزی و منابع طبیعی ورامین، اراک، گیلان، علم و فناوری مازندران، علوم پزشکی شاهرود، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی، فرهنگستان علوم، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، فرهنگستان هنر، فرهنگستان علوم پزشکی و موسسه مطالعات بین المللی انرژی تأیید صلاحیت شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *