جهانگیری: دولت حمایت از طرح های پژوهشی را وظیفه خود می داند

جهانگیری: دولت حمایت از طرح های پژوهشی را وظیفه خود می داند

جهانگیری: دولت حمایت از طرح های پژوهشی را وظیفه خود می داند

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، بیستمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز- سه شنبه- به ریاست اسحاق جهانگیری تشکیل و به موضوع «تعیین تکلیف طرح های کلان ملی پژوهش و فناوری»، اشاره شد.
معاون اول رئیس جمهوری در ابتدای این جلسه با اشاره به فرارسیدن ایام خجسته دهه فجر و سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به کشور در سال 1357، گفت: صیانت از نظام و انقلاب اسلامی و پاسداری از آرمانهای امام (ره) و شهدا وظیفه همه مسئولان است.
جهانگیری با تاکید بر اینکه بودجه 22 طرح پژوهشی دارای اولویت بر اساس سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تهیه و در کمیسیون دایم شورای عالی علوم،تحقیقات و فناوری’عتف’ پذیرفته شده در سال آینده تامین خواهد شد؛ از سازمان برنامه و بودجه خواست تا برای تامین اعتبار سایر طرح های پژوهشی نیز که از اولویت کمتری برخوردارند، تدابیر لازم را انجام دهد.
معاون اول رئیس جمهوری درخصوص «سیاست ها و اولویت های علم و فناوری برای بازه زمانی 1396 تا 1400» خاطرنشان ساخت: این سیاست ها باید علاوه بر اجرایی بودن همسو با برنامه های کلان و اسناد بالادستی کشور باشد و مغایرتی نیز با برنامه ششم توسعه کشور نداشته باشد.
جهانگیری بر ضرورت دقت لازم در تعیین اولویت ها برای دسترسی آسان تر به اهداف تاکید کرد و از همه دستگاه ها خواست تا با توجه به اهمیت موضوع یکبار دیگر این سیاست ها را مورد مداقه و بازنگری قرار دهند و در کمیسیون دایم شورا به اجماع نظر در این خصوص دست یابند.
معاون اول رئیس جمهوری همچنین از آیین نامه «پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری کشور» و مرجعیت شورای عالی «عتف» برای ارایه نظر واحد درباره وضعیت علم و فناوری کشور دفاع کرد و خوا%D