دانشگاه های تربیت مدرس و پورتو پرتغال تفاهم نامه همکاری امضا کردند

دانشگاه های تربیت مدرس و پورتو پرتغال تفاهم نامه همکاری امضا کردند

دانشگاه های تربیت مدرس و پورتو پرتغال تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش دانشگاه تربیت مدرس، در نشست مشترک هیات رئیسه این دانشگاه با هیأت دانشگاهی کشور پرتغال، رئیس دانشگاه تربیت مدرس هدف از راه اندازی و فعالیت این مرکز دانشگاهی را تربیت محققان برجسته و خبره در تمامی حوزه­ها اعم از علوم پایه، مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی، حقوق، و منابع طبیعی عنوان کرد و توانمندی دانشگاه در حوزه های آموزش، پژوهش و توسعه تکنولوژی را یادآور شد.
دکتر محمدتقی احمدی ضمن تشریح جایگاه علمی دانشگاه تربیت مدرس در سطوح ملی، منطقه­ای و جهانی و تمایل به برگزاری دوره های مشترک، سمینار و تبادل دانشجو با دانشگاه پورتو ابراز امیدواری کرد و گفت: با توجه به پتانسیل های چشمگیر دانشگاه تربیت مدرس به طور کلی و دانشکده های مهندسی شیمی، علوم زیستی و علوم پزشکی به طور خاص، چشم انداز روشنی از همکاری دو طرفه وجود دارد و امیدواریم هر دو طرف از فرصت های پیش رو بهره گیرند.
رئیس دانشگاه پورتو نیز در این نشست توضیح داد: دانشگاه پورتو در سال 1911 تأسیس شده و در جمع 200 دانشگاه برتر اروپایی قرار دارد و درصدد هستیم تا سال 2020 ، جزو 100 دانشگاه برتر قرار گیریم.
پروفسور سباستیائو آزودو افزود: ما با شعار ‘ اتحاد نقطه قوت است’ تلاش می کنیم تا از آموزش برای رفاه و آسایش و نهادینه سازی فرهنگی و اجتماعی بهره گیریم.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه پورتو با همکاری 14 دانشکده معماری، هنرهای زیبا، علوم، تغذیه و علوم غذایی، ورزش، حقوق، اقتصاد، مهندسی، داروسازی، هنر، پزشکی، دندانسازی، روانشناسی و علوم تربیتی، به علاوه پژوهشکده علوم زیست پزشکی آبل سالازار، یک مدرسه تجاری و 16 کتابخانه به فعالیت های خود ادامه می دهد.
رئیس دانشگاه پورتو ادامه داد: در حال حاضر، 29 هزار و 921 دانشجو در مقاطع مختلف ثبت نام شده اند، دو هزار و 291 محقق و عضو هیأت علمی به فعالیت های آموزشی و پژوهشی ادامه می دهند و یک هزار و 563 نفر کادر اجرایی امور اداری دانشگاه را ساماندهی می کنند.
به گفته وی، در دانشگاه پورتو 636 مدرک در مدارج مختلف ارائه می شود که از جمله آنها 34 رشته کارشناسی، 18 رشته کارشناسی ارشد بین رشته ای، 124 رشته کارشناسی ارشد، 84 رشته دکتری و 376 دوره های یادگیری مادام العمر است.
آزودو تصریح کرد: مقالات علمی چاپ شده توسط محققان دانشگاه پورتو می تواند مهر تأییدی بر فعالیت گسترده دانشگاه است که می توان به همکاری 49 پژوهشکده اشاره کرد و چاپ 17 هزار و 442 مقاله در ISI و Web of Science در بازه زمانی 2014-2010 و ثبت 183 پتنت در سطح ملی و بین المللی به خوبی جایگاه علمی محققان و دانشجویان ما را نشان می دهد.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه بین الملل هم امضای 702 تفاهم نامه با دانشگاه های خارج از کشور، همکاری با یک هزار و 805 موسسه آموزش عالی، 3 هزار و 616 دانشجوی بین المللی تاکنون، یک هزار و 652 دانشجوی بین المللی ثبت نام شده، همچنین یک هزار و 964 دانشجو در برنامه های مبادله ای و به طور کلی همکاری و مشارکت با 167 کشور به خوبی جایگاه دانشگاه پورتو در سطح بین المللی را نشان می دهد.
در این نشست مشترک، رئیس دانشکده علوم زیستی و رئیس دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه تربیت مدرس نیز ضمن معرفی دانشکده های تحت ریاست خود نسبت به پتانسیل های موجود برای همکاری های بین المللی ابراز امیدواری کردند.
همچنین دستاوردهای دانشکده علوم پزشکی در حوزه علوم اعصاب و ظرفیت های دانشکده مهندسی عمران و محیط در حوزه سازه های هیدرولیکی در این نشست تشریح شد.
در پایان این ملاقات، طرف پرتغالی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع استادان دانشگاه تربیت مدرس و در نظر گرفتن آموزش و پژوهش انحصاری در سطح تحصیلات تکمیلی به عنوان یک ارزش علمی، تمایل خود را برای امضای تفاهم نامه اعلام کردند که پس از بررسی مفاد تفاهم نامه پیشنهادی دانشگاه تربیت مدرس، تفاهم نامه توسط طرفین امضا شد.
هیأت پرتغالی همچنین بازدیدی یک ساعته از آزمایشگاه های دانشکده های علوم زیستی و علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس داشتند و از نزدیک با فعالیت های محققان و دانشجویان دانشکده ها و همچنین سطح تجهیزات آزمایشگاهی قابل رقابت با آزمایشگاه های بین المللی دانشگاه تربیت مدرس آشنا شدند.
دانشگاه تربیت مدرس، به عنوان تنها مرکز تحصیلات تکمیلی جامع دولتی کشور در سال 1360 با عنوان مدرسه تربیت مدرس و با هدف تربیت کادر هیات علمی دانشگاه ها تاسیس شد.
Source: irna.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *